Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

tisdag, mars 25, 2008

Kamp mot förkylning

Det pågår en kamp hemma hos mig just nu, kampen mot förkylning. Det värker i hela kroppen och känns som att det bryter ut när som helst. Under tiden går jag och suger o sväljer diverse medikamenten.
Den lilla påsen innehåller ett pulver som skall lösas ut i vatten. Är en kombination av värktablett och c-vitamin. Jag köpte den på apoteket på Grand Canaria och där fick den stopp på den förkylningen. Någon som vet om det finns någon liknande kombination i Sverige?
Tycker att alla verkar att ha någon förkylning så jag är inte förvånad. Vad som förvånar är att folk både tar i hand o kramas trots att de är förkylda. Är väl lite yrkesskadad som sjukvårdsanställd men vet inte folk att förkylningar smittar bl a genom kontakt?

4 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

I Finland finns det massa preparat, som inte säljs här, naturmedel är större i Polen, Tyskland, Finland. Själv är jag noga med handhygien - och ingen i släkten besöker sjuklingar nu, när vi ska besöka min mor på sjukhuset. Sömn är bra medicin. Är man frisk, kan det vara bra att pussa sjuklingar, lagom, för att bli lite immun... ;)

4:30 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Är lite skeptisk till vissa naturpreparat, går på de som verkar att vara OK. Pussa sjuklingar? Nja, tänk om de inte har rätt sort baciller? Handhygien viktig och jättebra att ni har tänkt till vad gäller din Mamma. Om du är frisk; ge henne en kram från mig!

6:40 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Ja ibland undrar man vad folk tänker med..smitta verkar de inte hört talas om jag blev sur i affären för i kassan sitter en så vansinnigt förkyld kassörska och hon skall flytta mina varor. Jag sa åt henne ordentligt kunde inte låta bli och så höll jag upp mina varor Hon fick inte röra dem men bandet och hela hon var en bacillhärd såg att folk reagerade i kön när jag skällde om det faktiskt.I en mataffär va gud vet vad hon hade packat ihop i diskarna innan köttfärs och skurit upp skinka och sånt ryser...

12:29 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Vad har hon för arbetsledare som tillåter att hon, jätteförkyld, sitter i kassan och smittar kunderna?

2:08 em  

Skicka en kommentar

<< Home