Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

lördag, mars 24, 2007

Edsvuren

Nu har jag äntligen fått tjänstgöra som nämndeman vid migrationsdomstolen! Tyvärr inställs de flesta förhandlingar eller det blir ingenting av. Naturligtvis blev jag kallad när jag var nybruten i fotleden så då fick jag lämna återbud.

I samband med min första tjänstgöring fick jag svära domareden. Den är verkligen ålderdomlig. Vad sägs om "ej den saker göra, som saklös är, eller den saklös, som saker är".

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Domareden har jag också svurit, gäller hela livet, satt på Ungdomsroteln, mycket intressant.

9:36 fm  
Blogger Ingrid E said...

Det visste jag inte. När var det? Ungdomsroteln låter mycket intressant och förmodar jag gjorde dig många gånger ledsen. Dina egna ungdomar är tack o lov långt ifrån den.

1:04 em  
Anonymous Anonym said...

Det var väl för tjugo år sedan. Visst kan man vara glad, att det går bra för ens egna ungdomar, kan vara tufft att vara föräldrar. Men ofta hade dessa ungdomar mycket tuffa hemförhållanden, som är lite främmande för oss.. Ofta är det så, att det inte finns några dåliga hundar, bara dåliga hussar..

2:16 em  
Blogger Ingrid E said...

Helt rätt Hannele!

12:14 em  

Skicka en kommentar

<< Home