Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

fredag, mars 23, 2007

CD och film rea

Idag började Åhléns CD och filmrea. Jag tog mig dit så fort jag kunde på eftermiddagen. Överlycklig för jag fick de två boxar som jag längtat efter nämligen Jacques Tatis fem filmer och Evert Taubes åtta cd med hans underbara samlade visskatt.

Är "Fest i byn" världens roligaste film? Jag glömmer aldrig när min Pappa tog med mig på bio för att se den filmen. Jag skrattade så att jag kiknade. Nu kommer filmen också i färg.

Med på rean är Bob Dylan senaste "Modern Times". Jag kan rekommendera den varmt! Även ni som inte är dylanfans kommer att gilla den. Jag lovar!

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Grattis till fynden!! Tati är min favorit också. (Har tyvärr ingen DVD-spelare - än) Även Taube är underbar.
Kram Annika

10:20 fm  
Blogger Ingrid E said...

Tack Annika! DVD kan du väl spela på datorn? Otroligt att ni inte har dvd!
Tycker att jag gjort två fina fynd.
Ikväll blir det nog "Fest i byn" den svartvita filmen.

3:53 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Tati är för härlig!

9:28 fm  
Blogger Ingrid E said...

Ja verkligen! Njöt verkligen av fest i byn igår.

1:05 em  

Skicka en kommentar

<< Home