Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

onsdag, mars 21, 2007

Jippy! Dylanbiljetter!

Det gick! Jag fick ett par biljetter till Bob Dylans spelning på klubben Debaster Medis på tisdag. Det kommer att bli något alldeles extra! Bara 600 biljetter till spelningen på rockklubb. Naturligtvis har jag biljetter till onsdagens konsert i Globen, rad tre och så klart till Scandinavium, Göteborg.

I morse ringde mobilen kl 04.30 det var från Globen. Det var redan 140 personer i kö. Jag kastade på mig kläder och tog en taxi, kom fram ca 05.20 och fick könr 168.
Första köande var på plats kl 12 på dagen igår! Ca 100 satt hela natten. Med mobilen tog jag bilden nedan på de köande.
Kl 9 öppnade kassorna och ca kl 10 hade jag två biljetter i min hand. Gissa om jag är lycklig!

Det är ju vårdagsjämningen idag. Någon vårvärme har vi dock inte. Ca +1 grad och blåsigt var det vid Globen. Nu skall jag försöka att tina upp, sedan blir det sängen.

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du är en superfan, hoppas Du blir nöjd med alla tre konserterna. Den första, "intima" tycker jag låter mest spännande.
Kram Annika

12:12 em  
Anonymous Anonym said...

jaja...

jag köpte mina lungt å behagligt på nätet... lite kul faktiskt... jag vart som alla andra utslängd från servern kl 09.00... lessnade ur å gick å tog morgonfika istället... tillbaka 09.30 ungefär... går in å kolla igen... å fick köpa två biljetter... råflax... så... vi ses där...

1:05 em  
Blogger Ingrid E said...

Tack Annika! Hysterisk Bob Dylanfan brukar jag kalla mig, superfan låter tjusigare. Den första kommer verkligen att bli något speciellt!

Anonym! Snacka om tur, eller råflax! Grattis! Vi skall ha kul på tisdag!

3:17 em  
Blogger Coola Morsan said...

Ingrid: Du vet att om du vill sälja ena Debaserbiljetten ställer jag mer än gärna upp som köpare.

anon: jag ´prövade också att kolla lite senare, men ingen skillnad. Du hade verklig tur!

10:36 em  
Blogger Ingrid E said...

Tyvärr Coola morsan! Biljetten är redan tingad av god vän. Det får bli Globen istället.

2:13 fm  
Anonymous Anonym said...

Ingrid.
Ja du man får inte vara lat och dum om man skall lyckas här i livet!! Grattis till Bob Dylan men när i Scandinavium???
Nog kommer jag med glädje ihåg Djursholm och din 50-års "nobelfest".
Kram från moster.

11:48 fm  
Blogger Ingrid E said...

1:a april blir det Scandinavium och det är inget skämt! Vill du följa med moster?:-) Jag hör av mig.

1:25 em  
Blogger Coola Morsan said...

Det är nog bara jag som har kompisar som bangar/får viktigare att göra i sista sekund jämt.. så att man får åka/gå ensam på evenemang.

Så det var mer så, om det skulle vara förhinder av nåt slag. Jag föredrar småställen/klubbar/festivalscener när jag går på konserter i Sverige, så att man kan röra sig. Jag vill inte sitta på plats..

6:12 em  
Blogger Ingrid E said...

Håller med dig coola morsan! Dessutom tycker jag att Dylan gör sina bästa spelningar vid festivaler utomhus eller på mindre scener som när han var på Cirkus. Globen brukar vara sämsta spelningen i Sverige, hoppas det blir annorlunda i år efter tisdagens uppvärmning.

6:32 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Grattis till biljetten,
själv köar jag sällan..

1:39 em  
Blogger Ingrid E said...

Tack Hannele! Själv skulle jag inte komma på tanken att köa till något annat, åldern börjar att kännas! Det verkar också som förkylning är på G, är tungandad och småfebrig. Men vad gör man inte för Bobban?

5:37 em  

Skicka en kommentar

<< Home