Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

måndag, mars 19, 2007

Lågtryck

Väder har alltid fascinerat mig. Som liten gick jag alltid och tittade på denna barometer för att se hur vädret skulle bli. Nu finns den på min vägg. Igår noterade jag att den stod väldigt lågt och i morse var den ännu lägre. Tror aldrig jag sett den stå så lågt hemma hos mig.
Ute är det bläväder. Snöblandat regn och blåsigt.

SMHI har en bra hemsida www.smhi.se där man kan se hur vädret är runtom i landet och även internationellt. Så här skriver meteorologerna på deras hemsida "Ett mycket djupt lågtryck med centrum över Svealand försvagas efterhand. Lufttrycket i lågtryckets centrum är fortfarande omkring 960 hPa, och för södra Sveriges del finns inget annat exempel på så lågt lufttryck under mars månad."

Idag är det premiär för en ny sida www.meteoalarm.eu/ Det är en internetsajt med varningar för stormar och väderomslag för hela Europa, skapad av 20 vädertjänster.

7 Comments:

Blogger Ingrid E said...

My regards to your grandmother. Thank you but i'm not intrested in your offer.

1:39 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Gummistövlarna åkte på idag, glömde sydvästen, för jag fick lite bråttom, för körskolstränande lilleman missade bussen, så han fick köra till skolan..

10:12 em  
Blogger Ingrid E said...

Hoppas att solen snart lyser på oss! Lilleman trodde jag cyklade...

11:02 em  
Anonymous Anonym said...

Ja, det gör han också, fast igår i hagel och slask var det bara maken som cyklade ;)

10:15 fm  
Blogger Ingrid E said...

Hoppas att han har bra regnställ, det har jag. Det är skönt att komma fram torr.
Det verkar att bli bättre väder till helgen. Vi får försöka att stå ut till dess.

10:50 fm  
Anonymous Anonym said...

Tack för tipset på SMHI:s hemsida.
Annika

12:14 em  
Blogger Ingrid E said...

Annika! Visst är den bra! Tillhör mina favoriter. Ligger alltid öppen och uppdateras ofta.

3:19 em  

Skicka en kommentar

<< Home