Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

lördag, mars 17, 2007

Vård i hemmet

När jag kommer hem från nattjobbet på sjukhuset brukar jag hoppa i säng så fort som möjligt. Idag var jag dock tvungen att ägna mig åt vård i hemmet. En av mina små kaktusar hade gått av och låg på bordet. Det blev till att kapa av de mjuka delarna på den kvarvarande biten och stoppa ner den i en ny kruka med såjord. Skall bli spännande att följa. Konstigt att kaktusen blivit mjuk för den får bara några droppar med vatten en gång i månaden.

I bakgrunden är ett gammalt vykort från Marstrand. Fina sommarbilder från Marstrand kan du se på Hanneles blogg:http://hannelesparadis.blogspot.com/2007/03/monets-garden-in-marstrand.html

4 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Se till att sova ordentligt också, inte bara sköta om växterna, får lite sommarlängtan här... vill åka till Marstrand.

5:16 em  
Blogger Ingrid E said...

Det var flera år sedan jag var på Marstrand senast. Skall vi ta en tur dit i sommar?

Efter kaktusvården sov jag extra gott!

5:19 em  
Anonymous Anonym said...

Marstrand hör till sommaren, så dit får vi nog åka, nu när sonen har visat mej mer, vad som finns där ;)

9:03 fm  
Blogger Ingrid E said...

Ja en julitripp till Marstrand skulle sitta bra!

5:03 em  

Skicka en kommentar

<< Home