Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

tisdag, mars 20, 2007

Mitt andra hem

Djursholms Slott brukar jag kalla för mitt andra hem. Slottet innehåller bl a den centrala förvaltningen för Danderyds kommun. Där sammanträder vi i kommunfullmäktige och kommunstyrelse. Därför är jag ofta på Slottet, så ofta att det känns som ett andra hem. Nu skall jag åka dit på bokslutsgenomgång.

Slottet har också en festvåning (samma som för sammanträden). Där hade jag min 50-årsfest. En fest som jag är mycket nöjd med. Numera är där uppfrächat med bl a röda väggar. Jättefint. Festlokalen är där ett stort fönster står på glänt i fotot ovan.

3 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Wow, ett slott, jag som säger till maken, att om jag hittar en slottsherre i England, kanske jag stannar där.. (Festen var det trevligate 50-års kalaset jag varit på)

3:03 em  
Anonymous Anonym said...

Jag håller med Hannele, det var en fest att verkligen minnas.
Kram Annika

4:43 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Maken får se upp för det finns säkert slottsherre som vill få till gång till dina trädgårdskunskaper.

Annika o Hannele! Kul att ni gillade min fest ja det var en fest att minnas!

Kram!

6:20 em  

Skicka en kommentar

<< Home