Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

söndag, april 05, 2009

Jönköping

Bland det roligaste med att vara ute på dylanturné är att jag får besöka städer som jag knappt varit i tidigare.
Jönköping var första anhalten. Det var länge sedan jag var inne i den staden. Numera kör man ju där borta, vid sidan av stan. Kul att komma in.
När vi lämnade Stockholm var det snöoväder som tilltog under vägen men när vi kom till Jönköping var snön borta. Härligt!
Ska erkänna att jag inte gjorde så mycket i Jönköping men en liten promenad förbi tändsticksmuseet blev det.
Vi bodde mycket bra och centralt på Grand_Hotel vid Hovrättstorget och åt en utmärkt middag på Amadeus som ligger runt hörnet. Kan rekommendera deras grillmix.

11 Comments:

Blogger Resa med Herbert said...

Hej Ingrid!

Det låter som du har haft det riktigt kul, du är ju en riktig groopie.

Ja Jönköping kanske man skulle besöka.

Må gott, önskar Irene

6:53 em  
Blogger Ingrid E said...

Irene! Så mycket till groopie är jag inte eftersom enda glimten av Dylan är när han står på scen. Tyvärr!
Visst är Jönköping värt ett besök.

7:00 em  
Blogger Anna tassar in.. said...

Du...himmel så nära mig du varit..jag hade ju kunnat träffa dig..mmm Jkpg är en stad nära mig..typ 30 min..aha ni bodde på Grand nice nice..tänk så bekanta bilder du visar Ingrid..hemmaplan för mig..

8:23 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Tänk att jag varit 30 minuter från dig! Kul att få andas din hemmaluft. Synd att vi inte råkades!

9:09 em  
Anonymous annebelle said...

Härligt med Dylanturne! Jag blir så inspirerad, nästa gång får jag ta och gå på en konsert. Vilken var bäst av alla du varit på den här gången? Globen? Det är ju häftigt att han spelar på så pass små ställen också! Jag återkommer ständigt till Dylan, musiken håller år efter år och dessutom är han min favoritpoet.

10:09 em  
Blogger Ingrid E said...

Annebelle! Globen och Forum, Köpenhamn var de bästa konserterna. Berns något alldeles extra men där var ljudet sämre.
Bland det fantastiska med Dylan är att han aldrig är rädd för det nya, han ändrar sig hela tiden. Förmodar att det är därför ungdomarna gillar honom. Kul att ha samma favorit som tonåringar!

10:19 em  
Blogger NinaH said...

Åker ofta förbi Jönköping. Stannar där emellanåt- men då blir det ju på något matställe utefter motorvägen. Tror inte jag varit inne i stan på flera decennier! Men jag har många underbara ungdomsminnen från staden...;-)

11:53 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid Oj har du varit på turné med Dylan..ja då har du fått ditt lystmäte av hans musik för ett tag kanske. Jönköping ja det är en rätt okänd plats för min del med just bara de stora bilstråken har man passerat tror jag ätit på något motell där nån gång.Men ser att du haft det riktigt trevligt. Tändsticksmuseet har man hört om men aldrig varit där Ha e skön solig måndag nu

10:19 fm  
Blogger Ingrid E said...

Nina! Just så är det, man kör förbi Jönköping. Titta in någon gång!

Filifjonkan! Trodde att Jönköping ev kunde vara Filifjonkans hemtrakter så jag höll ögonen öpppna men såg ingen Filifjonkan.
Alla verkar numera köra förbi Jönköping.
Dylans musik får jag aldrig nog av - nu spelar jag den flitigt hemma.

10:32 fm  
Blogger Anna tassar in.. said...

Mmmm jag kände att det varnågot märkvärdigt i luften den där dagen..:D

1:56 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Visst var det! Bob Dylan i Jönköping!

3:11 em  

Skicka en kommentar

<< Home