Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

måndag, mars 16, 2009

Från toppen

Eftersom vädret inte var solpressarvänligt så tog vi långa, sköna promenader istället. Det är oerhört backigt i Puerto Rico så benmusklerna fick jobba. De flesta promenader gick till grannbyn Amadores. Vi tog den svåra vägen, över berget och fick en magnifik utsikt.
Bilden ovan är mot norr. Amadores ligger precis nedanför och vägen fortsätter till Mogan.
Mot Puerto Rico. Alla hus är hotell eller lägenhetshotell. Det byggs fortfarande mycket men jag tycker att skyltarna med lägenheter att köpa/hyra var fler detta år. Om det fortsätter så här kanske man får råd att långtidshyra?
Vägen går till Puerto Rico och bredvid den går en mycket bra promenadväg, bra upplyst nattetid.
Inåt land. En golfbana. Det finns flera banor i närheten. Verkligen ett kargt landskap men ändå vackert med sina skiftningar i berget.

7 Comments:

Blogger Anna tassar in.. said...

Men så pass härligt..du vet jag bara älskar sådana promenader..du tar med mig med till ett ställe jag aldrig varit och jag kan känna att det är härligt jobbigt i backarna..mmmm Ingrid..du berikar mig..

5:49 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Härligt att du också gillar tuffa promenader i vacker natur. Nästa resa går kanske till GranCanaria o Puerto Rico?

5:53 em  
Blogger NinaH said...

KAn tro du haft det härligt!
Och jojo.... inget ont som inte har något gott med sig! Fler kanske får råd med sydboende?!;-)
Fast.... jag skulle nog ändå föredra att tiderna/konjukturen ändrade sig.....;-)

12:06 fm  
Blogger Ingrid E said...

Nina! Jo du det var härligt! Håller med, vill också ha bättre tider OCH billig lägenhet på Gran Canaria.

4:55 fm  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Morrn Ingrid. Åh så högt upp ni kom och golfbana med!Tydligen mycket turister då eftersom det är så många hotell och de bygger mer ändå.Tur du har friska pigga ben att klättra i bergen med skrattar.

5:50 fm  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Vilken utsikt.

11:42 fm  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Ja vi strävade på riktigt bra för att komma högt. Puerto Rico är uppbyggt helt för turister. Förhoppningsvis förbygger de sig inte. Svenskarnas antal minskar men där är fortfarande gott om norrmän.

Hannele! Underbar utsikt, jag älskar utsikter. Denna är nästan lika fin som den på Hisingen.

4:26 em  

Skicka en kommentar

<< Home