Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

måndag, mars 23, 2009

Bob Dylan på Berns

Igår var det så dags igen - Bob Dylan live on stage! Liksom förra gången han var i Stockholm så hade han kvällen innan Globenspelningen en extra spelning på ett intimare ställe. I år var det på Berns.
Mina vänner köade utanför i det vidriga vädret redan från arla morgon och var därför först i kön. Själv kunde jag inte ställa upp då eftersom jag arbetade natten o behövde sova några timmar. Fick bra köplats ändå tack vare mina vänner. Jättebra att de organiserade så att man inte måste stå i kön hela tiden för det var kallt och snöfall. Kl 17 ställde de upp kön och 18.30 släpptes vi in. Prick kl 20 körde Dylan igång.
Till min stora förvåning och jättestora glädje så fick jag plats längst fram! Med Dylan alldeles framför mig. Där vid orgeln stod han med små utflykter till mitten o den mikrofonen. Kunde inte fått bättre plats. Underbart!
Dylan var i fin form, sjönk riktigt bra. Bandet är verkligen tight nu, samma uppsättning som senast. Jag är väldigt förtjust i trummisen George Recile. Han lyfter verkligen låtarna som i I'll be your baby tonight. Annars var nog Watching the river flow kvällens höjdarelåt, inte minst för att Dylan då spelade gitarr o gjorde det mycket bra.
Snart är det dags för kvällens konsert på Globen. Där har vi dåliga biljetter men det ska bli skönt att få sitta ner o slippa att köa. Hopppas på att HAN är i fin form och att det blir mer gitarr från honom.

Etiketter: ,

3 Comments:

Blogger Anna tassar in.. said...

Oj..så pass inte dåligt du..mmmm han är speciell den där mannen...det verkar som om du är helfrälst på Dylan du...härligt härligt att få sådan plats då.

10:03 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid. Åh det ar så dags igen Din favorit ..så roligt att ni fick så fina platser då fast Globen den är ju så stor så det blir ju annorlunda mot en mindre lokal. Ja du har haft en höjdarhelg igen då.

11:59 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Brukar kalla mig för hysterisk dylanfantast för så ser folk mig. Njuter av underbara konserter.

Filifjonkan! Det är underbart kul att få komma så nära. Första bänk på Globen är inte så kul för där är scenen hög så man ser inte så mycket. Ljudet blir också bättre en bit ifrån.

12:36 em  

Skicka en kommentar

<< Home