Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

fredag, april 03, 2009

Hemma igen

Så är då årets Bob Dylan turné över för min del. Själv så fortsätter han ner i Europa. Min turné bestod av Jönköping, Malmö och Köpenhamn. Dessa foton är tagna på Forum, Köpenhamn. Eftersom det är fotoförbud med riktig kamera så får mobilen tjänstgöra och det blir tyvärr inga bra bilder bl a för att scenen är allt för mörk.
Mesta delen står han bakom orgeln. I Forum hade jag utmärkt ståplats nästan längst fram. Såg och hörde utmärkt.
Ibland tar han munspelet och spelar o sjunger mitt på scenen, tyvärr allt för långt bak, nära trummorna.
Det var tre bra konserter. Dock satt vi ganska dåligt i Jönköping och halvbra i Malmö. Även om det är jättejobbigt att köa och stå en hel konsert så är det trots allt värt det eftersom han då ger bättre konserter än i ishockeylador som i Jönköping o Malmö med sittande publik som knappt rör på sig.
Efter konserten i Köpenhamn åkte jag till min syster i Dragör och fick några trevliga vårdagar där. Underbart att våren äntligen kommit även till oss i Stockholm och idag var jag för första gången ute och vårstädade lite i rabatterna.

Etiketter:

6 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Det låter som du har haft det riktigt trevligt.

7:30 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Helt riktigt!

8:04 em  
Blogger Anna tassar in.. said...

Nääääe...det var det värsta..är du helt besatt Ingrid..va..himmel så underbart..du är för rolig du...men välkommen hem..kan tro att du lever som på moln nu då..efter alla konserter..

9:47 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Kallar mig för hysterisk dylanfan. Jag är långt ifrån ensam om att åka på flera konserter. Man lever bara en gång och jag vill ha kul under det livet.

9:59 em  
Blogger NinaH said...

Så roligt att du haft trevligt! Och fått njuta söderns fröjder också!;-) Synd inte vägarna bar förbi här.... Men senare kanske?;-)

12:56 fm  
Blogger Ingrid E said...

Nina! Skönt att uppleva våren i Skåne. Hoppas också vi kan ses.

7:02 em  

Skicka en kommentar

<< Home