Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

tisdag, mars 24, 2009

Dylan på Globen

Igår var det ett utsålt Globen som gällde för Bob Dylan. Vi var det vanliga gänget + att jag hade med mig en ung dylanfan. Jättekul därför att Dylan gjorde en kanonspelning på Globen, hon var mycket nöjd med spelningen.
Det är nästan svårt att plocka fram favoriter för var låt gjorde han kanonbra. Han avslutade med en fantastisk Blowin' in the wind. Gitarren kom fram i One more cup of coffee.
Det är ju egentligen fotoförbud på dylankonserter, att ta fram kamera när man står längst fram är dömt att misslyckas. Igår så kunde jag ta några bilder med mobilen men de blir ju som de blir från bänk 23. Överst är Bob Dylan längst till höger, den ljusa figuren
Nedan spelar han gitarr.
Det gjorde inget att vi satt så långt bak. Ljudet var perfekt och det är ju det viktigaste. Jag är mer än jättenöjd. Idag går jag på moln!

Etiketter: ,

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

TVÅ konserter! Wow, jag förstår att du bubblar bland molnen nu.
Jag lyssnar på en CD jag glömt ett tag, Modern times. Mycket bra.
I dag är det ISKALLT. Ändå tog jag en timmes stavgång på lunchen och det var riktigt skönt ändå.

2:18 em  
Blogger Ingrid E said...

Annebelle! Och detta är bara början, på fredag bär det av på turné. Modern times är mycket bra. I december släpper han ny skiva.
Ganska mysigt i sol o lä idag men höll på att frysa ihjäl i vinden.

2:22 em  
Blogger Anna tassar in.. said...

Men hallå...är du helgo eller...har du varit en gång till..du är ju helt härlig ju...så ska ett sant fan agera underbart..

7:50 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Detta är bara början! Globen var ännu bättre än Berns så jag ser fram emot nästa konsert.

7:58 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Förstår att du haft det trevligt.

9:42 fm  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Hallå där du molngående dam... funderar om du kanske är en ängel fast förklädd på vardagarna sen kommer det fram efter en sån här Dylanutflykt när du vandrar på molnen Ler,,,kul att du är nöj

11:40 fm  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! mer än trevligt - toppenroligt, underbart!

Filifjonkan! knappast ängel men går fortfarande på moln. Gissa vem som hörs hemma hos mig?

11:44 fm  
Anonymous Sara said...

Jag var också på plats i Globen, och grät av lycka när han kom ut på scenen. Så fantastiskt!
Och så var jag typ (som vanligt) yngst av alla där, med mina ynka 13 år. Men det sket jag i!

1:38 fm  
Blogger Ingrid E said...

Sara! Kul att du var där och gillade det du hörde. Globenkonserten var klart en av de bästa i år.
Nya generationer upptäcker Dylan och hans musik. Jag hade med en 18-åring som njöt för fullt.
Nu får vi hoppas att han snart kommer åter!

3:57 em  

Skicka en kommentar

<< Home