Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

måndag, februari 23, 2009

Bra ljudbok

Har just avslutat lyssnadet på Helena Henschens bok Hon älskade. Tyckte mycket om den. Irene Lindh är utmärkt som uppläsare. Boken handlar om Helena Henschens farmor Signe. Ett intressant o innehållsrikt liv bl a som engagerad i Fredrika Bremerförbundet. Eftersom jag är aktiv i villkoren för kvinnors politiska engagemang i Sällskapet för Moderata Kvinnors Historia, hade jag kanske vilja ha lite mer om detta engagemang och vad det innebar för henne. Man kan dock inte få allt. Klart läs- o hörvärd.

Etiketter:

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Den har jag också, roligt att höra att du gillar den.

8:34 em  
Anonymous Anonym said...

Låter som en intressant bok...bör nog inhandlas per omgående. Tack för tipset...hade nog inte hittat den annars.Ha en fortsatt skön kväll.

9:05 em  
Blogger Ingrid E said...

Annebelle! Hoppas att du också gillar den!

Lisa! Trevligt att du hittade hit. Såg boken o ljudboken i en bokreakatalog så om du har tur så kan du få en bra bok billigt!

12:32 fm  
Blogger NinaH said...

Jag läste om den- och blev sugen då. Än mer nu efter din "rescension"!;-)

12:56 fm  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Klart intressant, vi var på natt-bokrea..

1:33 fm  
Blogger Ingrid E said...

Nina! tror det är en bok i din smak.

Hannele! Spännande med natt-bokrea, fick hålla mig till jobbet. Fanns boken på den?

4:55 fm  
Blogger Hannele på Hisingen said...

(inte minns jag varje boktittel jag såg ;)

8:46 fm  

Skicka en kommentar

<< Home