Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

måndag, februari 16, 2009

Det ljusnar

Så underbart att ljuset nu kommit åter. Det är ljust när jag går hem från jobbet på morgonen och någorlunda ljust till kl 17 på eftermiddagen. Jag är påverkad av ljuset, får mycket mer gjort när jag ser vad jag gör.
Det pågår en kamp i naturen nu. Kvistarna skjuter skott men än är det kallt o frostigt om mornarna så det lär dröja innan det händer något mera.
På bilden under syns Ulriksdals Slott mellan kvistarna och bakom isen. Alltid lika härligt att få se det i dagsljus på morgonpromenaden.

4 Comments:

Blogger Anna tassar in.. said...

Jaaadå Ulriksdals ser jag..himmelska ställe..du..du är väl lite himmelsk du med kan jag tro..jepp så är det..ljust och glatt ska livet vara.

5:42 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Du har ju varit där över till Ulriksdal och njutit av fägringen i växthuset.
Du har helt rätt i att livet ska vara ljust. Gärna glatt också bara det inte är så glashalt som det är just nu.

5:52 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Godmorgon Ingrid ja det är ljusare nu känner detsamma och småfåglarna de sjunger lite redan! Lite vårkvirr i bröstet blir det men just nu har det blåst in en stor snöby vackra flingor dalar ner tätt tätt så där stora är de du vet.. Ha en bra dag och halka inte ute på promenaden Om du går ut med Sigge så skickar jag en klapp till honom från mig! :)

9:05 fm  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Har också noterat att småfåglarna börjat sjunga nu när ljuset har kommit.
Sigge tackar för klappen!

11:48 fm  

Skicka en kommentar

<< Home