Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

söndag, februari 15, 2009

Omplanterat!

Känner mig väldigt duktig idag. Helgen har jag nämligen bl a ägnat åt plantering. Mina krukväxter har fått ny jord och en dusch. Pelargonierna som jag vinterförvarade i källan har fått komma upp och har också fått ny jord. Fantastiskt att de klarar sig. Jag har inte vattnat dem på hela vintern och ändå hade några av dem skjutit nytt i källarmörkret.
Kan också rapportera att de första pellisarna som jag satte om, de tar sig riktigt fint. Hoppas att se fram emot en blommande sommar.

7 Comments:

Blogger ~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ said...

Ja visst är det otroligt vad de tål, de kära pellisarna! :o)
Vi väntar något med att omplantera, men sticklingar är det definitivt snart dags för!
Ha det så bra,
Lydia

7:55 em  
Blogger Ingrid E said...

Lydia! De är underbara! Härligt se hur de växer för var dag.
Förmodar att du arbetar i växthuset o slipper det smutsiga arbetet inomhus.

8:41 em  
Blogger Anna tassar in.. said...

ja men Ingrid..så härligt va..du..nu är det full fart mot våren..jag har sått lite idag..några exklusiva frön..oj oj oj..du det ska bli så nice..

8:44 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! ja full fart mot våren. Så underbart när de första frösådderna tittar upp.

10:19 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid. Åhh vad du varit duktig. Jag har mitt kvar jag behöver plantera om alla mina blommor i köksfönstret. Men Pellisarna åkte iväg i höstas så nu blir det ett antal nya inköp men vi har en plantskola här i närheten som de inte är så dyra att handla. Ha en bra dag

10:17 fm  
Anonymous Anonym said...

Du är så flitig, här blir det inte så mycket småkrukor.

10:29 fm  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Känner mig jätteduktig! Lite sport att omplantera pellisarna för att se hur många som klarar sig. De flesta är dessutom frösådd o då vill man gärna ha dem kvar.

Hannele! Kul hinna med ibland. Förhoppningsvis ska det bli stora krukor i sommar när pellisarna vuxit till sig.

10:45 fm  

Skicka en kommentar

<< Home