Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

lördag, september 27, 2008

Kväll med grabbarna

Igår kväll åkte jag söder om stan. Till Nacka för öl o whiskyprovning. Om ni undrar tjejer var männen håller hus när ni är på olika kulturevenemang så kan jag meddela att jag vet var de är - här o provar goda drycker.
Det första ölet är det viktigaste för då har man alla smaklökar i full verksamhet. Vi började med Grebbestads_hummeröl och var rörande överens om att det var verkligen ett av de bästa ölen. Några små whiskyprovningar blev det också. Här kan man lägga ner en förmögenhet för det finns whisky som kostar hur mycket som helst. Vad sägs om en flaska för 180 000 kr? Inget man gör irish coffee på!
Naturligtvis var jag inte ensam kvinna. Som de kulturtörstande vi är fann jag de flesta vid den kiltklädda orkestern. Aldrig fel med snygga ben!

9 Comments:

Blogger Resa med Herbert said...

Hej Ingrid!

Har jag förståt det rätt, du och grabbarna provar öl och whisky. De övriga damerna är med de kjolklädda killarna?

Skämt å sido, det är kul att göra lite annorlunda saker, jag vet inte vilket jag föredrar öl å whisky eller killar med snygga ben, det går nog jämt ut ;))

Ha det gôtt. Irene

1:25 em  
Blogger Ingrid E said...

Irene! Som du vet klarar vi kvinnor av att göra flera saker. Så jag fixade både avsmakning o musik. Föredrar allt!:-)

1:37 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Mums, låter toppen :)

1:39 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Jodu! Gott öl från Västkusten, whisky o snygga ben är verkligen smaskens:-)

1:47 em  
Anonymous Anonym said...

Himmel vad kul...galet kul Ingrid..så pass trevligt det verkar...jag har bara varit på vinprovning... mycket givande det oxå...hur många sådana lyxflaskor köpte du? Ett par lådor kan jag tro... :D

1:59 em  
Blogger Eva Agnes said...

Jag älskar öl!!
Hade nöjt mig med ölprovning.
Men det låter kul i alla fall det där med whiskyprovning.
Vi hade också underbart väder i förrgår och folk badade i havet. 15,6 grader varmt. Ganska hyfsat.
Kramar Eva Agnes

3:55 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Visst var det trevligt. Inga flaskor fick följa med hem men det skall visst vara auktion i helgen.

Eva Agnes! Du skulle varit med i Nacka. Fanns massor med ölsorter som jag aldrig hört talas om tidigare.
Så varmt som ert hav är nog inte edsviken för hösten har varit kall här.

6:41 em  
Anonymous Anonym said...

Hi hi... det verkar inte ha varit trist! Flera sinnen på gång samtidigt?

10:59 em  
Blogger Ingrid E said...

Ca! Trevligt att du hittade hit. Det var sannerligen en trevlig kväll. Självklart var alla sinnen på G!

11:29 em  

Skicka en kommentar

<< Home