Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

måndag, september 22, 2008

Trädgård igen

Härligt att vi fått varmare o uppehåll. Nu kan man vara ute i trädgården igen. Har tillbringat en stor del av helgen där. Ganska så varmt men den långärmade koftan fick vara på för det är allt för gott om mygg. Jag har aldrig förr haft det problemet vid rabattarbete.
Fick rensat rabatterna och kan konstatera att det finns gott hopp om att de sena höstväxterna såsom Aster och perenn solros kommer att hinna blomma.
Utanför mitt fönster flängde ekorren omkring i morse, i tallegren - utan att att stöta vare sig ben eller långa ludna svansen.

5 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Visst finns det mycket fina sena höstblommor. Ekorre är mysiga djur, jag hr väldigt mycket småfåglar, känns trivsamt, det är lagom lummigt och de älskar att bada fortfarande.

6:22 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Härligt att det finns mycket att njuta av i trädgården fortfarande. Småfåglar är alltid mysiga.

6:35 em  
Blogger Resa med Herbert said...

Hej Ingrid!

Vad trevligt du har det i din trädgård, med ekorrar och småfåglar.

En fortsatt skön höst i din trädgård önskar jag dej. Irene

12:45 fm  
Blogger Filifjonkan 1 said...

God tisdagmorgon Åh har du så fint här är höst nu rabatternas blommor är lite frostnupna redan har tagit ort en del redan Har satt i ljung i balkonglådan som hänger på farstubron med. Mygg sa du ja det är bort nu här getingarna med har väl lat sig för vintern tror jag,Kul med Herr Ekorre som rusar runt med sina bestyr roligt att titta på dem är det,Ha en skön tisdag med lite sol också då

6:23 fm  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Ja idag tisdag hade delar av Danderyd frost men jag klarade mig så snart är det dags för mina växter att också komma in. Lite sol dök upp och då stack jag ut på en skön promenad.

11:12 em  

Skicka en kommentar

<< Home