Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

onsdag, september 17, 2008

Promenad med förhinder

Dagens Siggepromenad blev lite extra dramatisk.
Tog den vanliga rundan som går ner till Edsviken och framför Kevinge Gård. Idag tog jag dock till höger när vi kom ner till Edsviken. Jag ville fotografera Danderydsgravar från järnåldern. Det skall finnas sådana där, nere vid vattnet. Gick därför in på stigen som går in till höger och upp för den lilla kullen.
Gillade utsikten där uppe. Över Edsviken och Ulriksdals Slott. Funderade inte över Sigge L - som i Långsam. Gick ner igen. Ingen Sigge! Ropade, ingen Sigge! Gick hem, ingen Sigge! Gick vår runda baklänges och där vid golfbanan gick en liten hund och nosade. Sigge! Han hade gått den vanliga vändan själv och eftersom han inte har bråttom så hade han inte hunnit så långt. Skönt!

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag älskar din lilla Sigge...han gör typ som han är van vid...struntar väl i dina gravar...ha ha ...men jag kan förstå att du gillar utsikten o allt fint runt där...ja även gravarna förstås. Krama Sigge lite från den där Anna som bara babblar o babblar...ha en go kväll...

6:07 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Visst är Sigge L go och väldigt lat! Vill inte ut på extra promenad. Tar det lite försoktigt med kramandet för jag hittade just en jättestor fästing på honom. Hoppas att du får en skön kväll.

6:34 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Dramatiskt, du få ha koppel...

6:50 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Koppel har jag vid trafik. Han går ju så långsamt så det är skönt att gå själv (för mig alltså).

7:23 em  
Anonymous Anonym said...

Äsch jag räds inte en liten fästing...Sigge är bäst.. :)

9:18 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Fästingar kan vara farliga som bara den, trots att de är små.
Klart Sigge är bäst!

6:36 fm  
Blogger Eva Agnes said...

Jahadu ha ha. Har man hund så får man vara med om mycket roliga och ibland nerviga saker.
Ha enh skön helg.
Eva Agnes

7:34 em  
Blogger Ingrid E said...

Eva Agnes! Precis, för inte var jag särskilt morsk innan jag hittade honom. Trafiken det jag var mest rädd för. Extra motion för mig.

11:48 fm  

Skicka en kommentar

<< Home