Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

onsdag, september 24, 2008

Höstros

En nyutslagen peaceros till er alla! Hoppas att ni känner den svaga, ljuvliga doften.
Idag är det ett underbart väder och jag är hemma o ledig! Snart skall Sigge o jag ut på promenad. Vi skall följa upp ett tips från min danderydsblogg, det skall bli kul. Om vädret håller i sig så blir det lunch på balkongen och därefter ljudbok o småslummer där, inför nattjobbet. Underbar dag skall det bli! Hoppas alla får en bra dag!

8 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Visst är det sista höstrosorna underbara. Här är det soligt och +20°, man tar på sej för mycket kläder hela tiden..

2:22 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Njuter av den sista blomningen. Vi har också varmt men kan inte gå i kortärmat pga alla mygg, tyvärr.

4:07 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Å så underbar den är din Peaceros den sista inför hösten kanske visst doften den känner man när man vill den sitter i minnet! Min mor hade en enormt vacker ja hon hade flera men nu har hon sålt sitt stora hus och flyttat till ett lite minde radhus istället enklare sen hon blev ensam Hon saknar sina rosor säger hon så vi skall skaffa lite sådana till nästa säsong. Låter som du har en härlig dag idag då soligt so det är vi har +16.7 i skuggan men vinden är kall. Hoppas din jobbarnatt blir lagom!

5:26 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Tack! Förhoppningsvis inte den sista rosen. Frosten kommer inte än, hoppas jag. Busken har flera knoppar som är på väg så det kan bli fler. Förstår så väl din mor som saknar sina rosor!
Underbar dag idag. Ingen kall vind här. Hoppas kunna sitta på balkongen även imorgon, efter sovandet.

5:47 em  
Blogger Resa med Herbert said...

Hej Ingrid!

Tack för den vackra rosen. Det är många blommor som blommar om igen, nu så här fram på höstkanten, blåklockor, lavendel, violer och några fler.

I dag har solen skinit över oss, härligt inte sant? Vi var nere vid Röda Sten och lite längre bort vid Klippan, gjorde jag en liten filmsnutt, som du kan gå in till mej och beskåda.

En skön kväll önskar jag dej. Irene

7:24 em  
Anonymous Anonym said...

M mmmm du vet Ingrid jag bara älskar rosor...önskar dig en trevlig natt då på jobbet

8:52 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Godförmiddg på torsdagen Dimmigt ännu hos oss..småruggigt men så härligt att det är fler knoppar kvar på rosen. Den sorten Peace är rosornas Rolls royce.Ja hoppas du sitter i solen och myser efter en jobbarnatt,

10:12 fm  
Blogger Ingrid E said...

Irene! Underbar blomning nu. Njuter av dem för snart är det över. Röda Sten låter som en mysig utflykt.

Anna! Rosor är härliga! igår var en hemsk natt på jobbet men inatt är här lugna gatan.

Filifjonkan! Peace rosornas Rolls Royce, skall jag komma ihåg för den var mycket bra. Myste gott i solen och hoppas kunna göra detsamma under fredagen.

4:06 fm  

Skicka en kommentar

<< Home