Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

tisdag, juli 08, 2008

En färgglad

Alströmerian är verkligen en glad färgklick där den står. Lyser upp i dessa lite gråa dagar. Räddade den för några år sedan då den av misstag grävdes upp vid anläggning av ny kantsten. Planterade det uppgrävda vid en annan husvägg och nu blommar den där och på sin ursprungliga plats. Bör planteras så för lökarna är frostkänsliga. Kan sprida sig väl mycket men har inte visat sådana tendenser hos mig. Är en tacksam växt som står i blom länge.
Idag är det Kjelldagen. Alströmerian tycker jag är en lämplig blomma till honom.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

M mm den är fin o färggrann... tyvärr har jag växtzon sex här.. men så har jag några kvadrat växthus som ger mig lön för odlarjobbet.garden kallar jag mitt växthus eller Garden café eftersom jag dagligen dricker kaffe där...smakar så gott just bland oliv o fikon. :D

7:07 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Du har en riktig pärla. Tänk att kunna sitta så! Skulle jag gärna göra.

7:57 em  
Anonymous Anonym said...

Jamen du är så välkommen... du kan bara titta in på Filpendula närhelst du blir sugen. Garden finns där dagligen o stundligen ska du se. Webbkoppar smakar oxå gott min vän.

9:13 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Läckert, jag gillar ju starka färger :)

10:25 fm  
Anonymous Anonym said...

Här är jag för att önska trevlig sommardag på dig... :D

2:53 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Tack! Jag tittar gärna in till dig på en webbfika. Min sommardag började jättebra med sol o blå himmel. Dock när jag vaknade efter nattjobbet hade solen försvunnit så det blev bara en kortis på balkongen.

Hannele! Visst är det bra med läckra färger i rabatten, mot det gröna.

7:20 em  

Skicka en kommentar

<< Home