Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

måndag, april 07, 2008

Underbar tid

Nu händer det massor i naturen. Blommor o buskar slår ut allt vad de orkar. I söderläge o lä har tom tulpanerna slagit ut. Helt fantastiskt underbart när det också är vackert väder som i lördags.
Hittar också en del växter som jag inte kan namnet på. Kan någon hjälpa mig med dessa båda? Och jag har fått hjälp! Den övre berättade Filifjonkan är Sibirisk Vildhyacint.
Den nedre anses väl nästan vara ogräs. Jag gillar den dock och har den i en rabatt men jag har glömt namnet. Hannele hjälpte. Svalört heter den.

7 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Våren är nästan den bästa tiden. Svalört är den gula, jag låter den vara, vackra blad och blommar så tidigt.

12:10 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Tack! Visst är det svalört!

12:17 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

hej Ingrid ja så härliga blommor, Tulpaner är alltid så vackra, svalört ja det är det men den rosa har jag haft den hette då sibirisk vildhyacint men den liksom gick ut den tog slut första åren var den alldeles enorm sen mattades den tror det blev för varma somrar eller nåt vet inte men den är så fin.

12:37 em  
Blogger Gårdsromantik said...

Men vad härligt ni har det hos er med all blomprakt!

Hälsningar Maud

12:39 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Tack för Sibirisk Vildhyacint. Hittade den under en promenad, har aldrig sett den förut, tror jag. Spännande se om den klarar sig här.

Gårdsromantik! Välkommen hit! Visst är det underbart med alla blommorna. Jag njuter av alla färgklickar på marken.

1:54 em  
Blogger Strumpstickan said...

Jag blir så tokigt glad av vårblommor, och vill likt flickan i rännstensungar gå ut i gräset och bara sjunga:)

6:07 em  
Blogger Ingrid E said...

Strumpstickan! Är det sol, god temperatur och vårblommor ja då SKALL man sjunga!

11:07 em  

Skicka en kommentar

<< Home