Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

lördag, mars 29, 2008

Tulpaner, sommartid

Fortfarande njuter jag av tulpaner inomhus. Jag handlar dem hos min torghandlare. Denna sort brukar stå extra länge, dessutom ser de speciella ut. Denna vecka fick jag en bukett med roliga färger. Tulpanerna har de flesta färger, gult, rött, grönt. Kul + att buketten bara kostar 25 kr, då har man råd att njuta.

Skönt våraktigt ute idag. Nu har det kommit några stänk regn vilket efter förra helgens snö får ses som ett vårframsteg.

Arbetar i natt. Extra trevligt för natten är ju en timme kortare. När avdelningens stora väggklockor kommer till 02 så tickar de snabbt vidare till 03! Sedan gäller det bara att dagpersonalen skall komma ihåg att de får en timme kortare natt och i praktiken skall upp en timme tidigare än vanligt. Naturligtvis kommer jag att påminna ikväll.

8 Comments:

Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid: å det var billigt 25 kr Här tar de förr 10 st 39.90 tycker det ser ut som du har papegojmodellen på dina tulpaner de är jättehärligt med dem Jag köpte mig i går en bukett 15 mörkröda de fick jag betal 59 kr för,,suckar men ok de var frasande fräscha. Jaha du arbetar i natt med men kul att du får en timme mindre denna natt så ha det så bra du kan och hoppas jobbet bjuder på en lugn natt,,,

7:18 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Ja det är papegojtulpaner. De är min favorit. Älskar min tirghandlare som ger mig möjlighet att för en billig penning smycka med fräscha tulpaner.
Tack, hoppas också på en lugn och kort natt.

7:27 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Vilka underbara tulpaner, trodde allt var billigare på Hisingen... Gillar inte att gå upp tidigare.

11:36 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Va?? Har jag något som är billigare än på Hisingen! Du får komma hit o fynda!
Se det positivt! I höst får du sova en timme längre på morgonen. Själv vaknar jag av mig själv tidigare så här års pga ljuset.

3:28 fm  
Blogger Resa med Herbert said...

Hej Ingrid

Visst är det ljuvligt med tulpaner så här års, dina var verkligen vackra.

Hoppas att du slipper att jobba den natten, när vi går över till vintertid. Irene

10:53 em  
Anonymous Anonym said...

Ljuset stör inte min sömn :)

11:57 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Godmåndagförmiddag på dig.
Hoppas allt är som det skall kanske lyser solen hos dig med idag får vi hoppas! Jag har tagit mig en lugn dag idag skall kanske stryka lite på eftermiddagen men tänkte mig en kopp kaffe på bänken på farstubron men jösses så dammigt där var måste vårskura hela bron såg jag innan det blir fika ute där. Ha en skön måndag,

11:16 fm  
Blogger Ingrid E said...

Solvarm! Tulpaner är underbar färgklick tidig vår.

Hannele! Skönt för dig att kunna sova ostört.

Filifjonkan! Tack! Denna måndag har mest gått åt att sova. Såg dock att det var fint väder, hoppas att det står sig till imorgon.
Tyvärr måste man ju tvätta av för att kunna njuta av uteplatserna. Hoppas att det gick bra för Filifjonkan så att det blev en fika på farstubron.

10:16 em  

Skicka en kommentar

<< Home