Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

tisdag, april 01, 2008

10 000 steg

Det skramlar lätt om mig när jag går. Skälet till detta är att jag går med stegmätare. För säkerhets skull med tre st! Och de visar olika alla tre. Livet blir lite mer spännande såhär.
Den översta mäter steg, avstånd kalorier mm. Jättebra men den fungerar bara när den själv vill. De andra två mäter bara steg så sedan får man fundera ut själv hur långt man gått. McDonaldmätaren fick jag av jobbet för några år sedan. Den tredje köpte jag när den första började att trilskas och glömde den sedan på en bokhylla. Nu har de alla fått nya batterier så nu skall här mätas. 10 000 steg bör man ta varje dag. Borde komma upp till detta, speciellt de dagar som Sigge går ut med mig. Nu är det varmare och ljust på eftermiddagarna så även jobbdagar bör jag ta mig ut på promenader. Flåset måste bli bättre! Det är inget aprilskämt.

4 Comments:

Blogger Filifjonkan 1 said...

oh jösses du gör då saker med besked inga halvmesyrer skall det räknas så ska det..:) Men att de mäter så olika då?Ja 10000 steg blir rätt långt tror jag väl men du får ut när det är så här vackert som idag solsken och +12,1 här nere Ha det bra nu

12:39 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Helt rätt!:-) 10 000 steg är ca 7-8 kilometer. Räknar naturligtvis med den stegräknare som visar flest steg. Dagar som idag är verkligen underbart att vara ute i.

2:20 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Du får la ställa in dem på samma steglängd allihopa?

5:25 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Så enkelt är det inte. Det är bara den översta som är inställbar, de båda undre visar bara antalet steg. Snart är jag uppe i dagens 10000 steg.

6:44 em  

Skicka en kommentar

<< Home