Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

onsdag, april 23, 2008

Kungsträdgården. NU!

I dessa underbara aprildagar vallfärdar folk till Kungsträdgården. Alla vill njuta av solen och den fantastiska blomningen. Igår var jag inne i stora staden och passade på att ta vägen om Kungsträdgården. Min frissa hade just varit där och fotograferat. Alla åldrar passar på att njuta av den fantastiska skönheten hos de japanska körsbärsblommorna.
Tänk att kunna gå i en tunnel med rosa körsbärsblommor. I solsken! Vad kan slå det?
Så vackert mot den blåa himlen.

16 Comments:

Blogger Filifjonkan 1 said...

Man tappar andan över det vackra och det kan inte finnas något som slår en tunnel av körsbärsblommor..så vackert,man kunde gå där fram och tillbaka hlea dagen bara.

11:33 fm  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Ja man tappar andan! Kan det finnas något vackrare? Kul att alla stockholmare uppskattar det och vallfärdar dit.

12:17 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Jaa det gjorde Filifjonkan med (luras lite här till i morgon) det var så vackert så man blir som sagt till sig tänk att Sthlm bjuder på så vackra tavlor,,,otroligt egentligen i en smutsig stad så att säga.

3:08 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Så roligt att du fick se det hela live! Idag visar Stockholm sig verkligen från sin bästa sida; soligt och riktigt skönt varmt.

3:12 em  
Anonymous Anonym said...

Underbart! Undrar om jag inte kan hitta på något ärende till Stockholm... ;-)
Jovisst ska det ridas. Absolut!

4:45 em  
Blogger Ingrid E said...

Annebelle! Passa på! Snart är det över!
Lyckliga du som får nära till ridning. Jag är avundssjuk.

5:03 em  
Blogger Guldkorn i min vardag! said...

Måste bara slinka in här och säga ,så vackert med körsbärsblommorna, helt bedårande.
Kram Ulla-Bella

8:28 em  
Blogger Ingrid E said...

Ulla-Bella! Visst är det underbart vackert! Det gäller att passa på!

8:57 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Vi var nog i huvudstaden en vecka för tidigt, helt underbart, så vackert har jag inte sett ens på Hisingen.

7:15 fm  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Ja du har, på avstånd, sett kungsträdgården i rosa knopp. Hoppas att blomningen håller i sig ett tag.
Minsann nått bra har vi:-)

7:31 fm  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Godmorgon Ingrid. Ja du så trevligt det var att träffas så där plötsligt bara under körsbärsträdens kronor,,och så underbart att du hade med din kamera. Annars hade det inte blivit någon bild för Filifjonkan roligt at man se dig med där lite längre bort komma med din röda kavaj och ditt ljusa fina hår,,,och ja det v ar tråkigt att Hannele inte var där just då med...hon var en vecka för tidigt som vi såg förut. Nåväl du får ju ha det så skönt idag med i solen

7:54 fm  
Blogger Resa med Herbert said...

Hej Ingrid!

Vilka vackra bilder du bjuder på, från vår huvudstad. Körsbärsträden är ju så underbart vackra.

Kram Irene

10:41 fm  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Kul att ses! Kameran är alltid med för man vet aldrig när den behövs.
Tyvärr fick jag inte njuta så mycket av solen idag, satt nämndeman hela dagen o nu skall jag iväg o nattjobba. Nya bilder på bloggen imorgon först.

Irene! När verkligheten är så här vacker är det inte svårt att få till bra bilder. Stockholm är en vacker sommarstad.

6:29 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Godmorgon Oj såg att du hade mycket jobb igår det var inte dåligt sen nattvak på det med, Kom ihåg då att vila dig idag så de inte blir för mycket. Ha en skön dag idag solen lyser redan mot en blå himmel här.

8:28 fm  
Blogger Strumpstickan said...

Det är ju så vackert!

8:49 fm  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Jobbandet gick bra och skall på't inatt igen men sedan har jag tagit ledigt över Valborg. Skall bli trevligt.
Hoppas att din dag varit bra i det underbara vädret.

Strumpstickan! Det är så underbart vackert! jag är glad att jag i år åkte in i det fina vädret.

6:41 em  

Skicka en kommentar

<< Home