Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

måndag, april 14, 2008

Arméns Musikkår

Igår var jag på Berwaldhallen med Hannele och delar av hennes familj för att träffa och lyssna till yngsta sonen som i år gör sin värnplikt i Arméns Musikkår.
Detta var denna årgångs första publika konsert. Mer är att vänta, bl a 6 juni i TV. Det lät väldigt bra om Musikkåren. Speciellt efter paus då det var bra drag i kåren.
Kvällens jubel fick de sju killar som spelade gammal skrivmaskin i Leroy Andersons The Typewriter. Det finns många kvinnor i Musikkåren men inte på skrivmaskin alltså.

8 Comments:

Blogger Filifjonkan 1 said...

Godmorgon Ingrid och välkommen hem.
Ja man önskar man hade varit där det är så stort att höra dem de låter så mycket som jag sa till Hannele och det sista The Typewriter är ju häftigt,Kul att henne son spelar så där skall kolla på tv den 6 så man hör dem.Ha det nu så bra därhemma men antar att du redan är iväg till ditt arbetet kanske?

10:15 fm  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Tack! Det var riktigt trevligt igår. Det kommer nog att bli många tillfällen för mig att höra dem i år.
Ledig idag men ikväll blir det jobb igen. Snart skall Sigge o jag ut på promenad i det fina vädret.

10:22 fm  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Verkligen trevligt, kul att ses igen. Jag skulle nog sitta på Hisingen utan mina barn, som får mej ut i den stora världen ibland.

2:04 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! ja det är tur att du har så beresta barn. Dessutom är de trevliga. Alltid roligt att ses.

2:30 em  
Blogger Strumpstickan said...

Kul med skrivmaskin!

5:44 em  
Blogger Ingrid E said...

Strumpstickan! Ja det är kul och det lät riktigt bra!

3:22 fm  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Tidig godmorgon ser att du är på arbetet,,,men snart så får du fara hem och sova lite men var försiktig då det nollgradigt just nu här nere och mark lyser vit av frost. Kan vara smyghalt tur man inte skall ut så tidigt idag kl får bli 10 först då är det dags at fara till posten. Sov så gott sen då.

5:20 fm  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Tack! Har sovit utmärkt! Här var det inte så kallt i morse. Det blev en skön promenad hem innan dess var dags att sova sött. Hoppas att allt gick bra på posten och resan hem.

4:20 em  

Skicka en kommentar

<< Home