Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

tisdag, april 15, 2008

Kamerastrul

Flitigt fotograferande i Göteborg och jämförelser med andra kameror visar att min kamera Minolta Dimage G400 inte längre håller måttet. Dessutom, när jag kom hem och skulle överföra bilderna så krånglade datorn. Med tidsbrist pga att tågresan tog tre extra timmar så hade jag inte den tid som krävdes för att fixa felet. Vid koll visade det sig att denna bild sparats ca 25 gånger på datorn! Övriga bilder var borta. Som tur var så hade jag använt två minneskort så bilderna från själva festen är räddade. Borta förarbetet och mina brorsbarnbarn.
Nu blir det att leta ny kamera. Tyvärr gör Minolta inte längre digitalkameror. Har ni bra förslag? Dessa mottages gärna!

8 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Åj, så tråkigt, kameror är väl inte eviga. Jag tyckte tråkigaste med att köpa ny kamera var, att minneskorten, batterierna, allt är annorlunda, man kan inte återanvända nåt. Hittar du Canon IXUS på rea, är den väldigt bra kamera, passar både till att fota blommor och människor med.

5:51 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Det visste jag faktiskt inte att man inte kunde använda minneskort i annan kamera. Lättast hade varit att uggdatera i samma märke men Minolta finns inte längre som digitalkamera.

6:39 em  
Blogger Strumpstickan said...

Jag är jättenöjd med min Olympys digitalkamera, du kan köpa modell FE 280 med hela 8 megapixlar nu för endast 1395:-, (ord 1995:-), artnr 38-2732 på -

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=25560867

Kolla också in -

http://www.netonnet.se/

Lycka till!

11:29 fm  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid. Så tråkigt med dina bilder här en länk till min kamera
http://www.letsgodigital.org/se/12073/kodak_easyshare_v803/
fast ,min är rosa är nöjd med den liten och behändig men satt i ett extra minneskort direkt så du kan ta 432 bilder på direkten finns att förstå på svenska som du ser med. men köpte en kameraväska också till den den håller bättre då.

6:21 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Godtorsdagmorgon, Hmm här var det tyst ja du har nog inte hunnit hem från ditt arbete ännu antar jag suss gott när du kommit hem alla fall

6:46 fm  
Blogger Ingrid E said...

Strumpstickan! Tack för länkar, skall in o titta ikväll.

Filifjonkan! Tack skall in o titta ikväll.
Inget jobb inatt var bara för slö för att blogga. Hoppas att du haft en fin dag i skogen.

5:47 em  
Blogger Resa med Herbert said...

Hej Ingrid!

Nu var det ett tag sen jag var inne här och tittade. Jag ser att det har hänt lite sedan sist, du har varit i Göteborg läste jag, trakigt det här med din kamera. Hoppas att du ända fick lite Göteborgsbilder, att visa upp, jag längtar ju lite till Göteborg, som du kanske har förstatt.

Med kameran vet jag inte om jag kan rada dej, det beror ju pa vad man vill göra med den, jag har ju en Nikon D50, men det är en systemkamera och kanske inte sa liten och behändig. Vad beträffar minneskort, sa kan dom passa till flera olika kameror, det finns olika märke som har samma storlek och format. Själv har jag 3 minneskort, som tar ca 120 bilder, men da har jag den inställd pa 2 olika bildformat, nämligen jpeg och NEF.

Jag är nu pa väg hem men har mellanlandat i Stuttgart.

Kram fran Irene

2:48 em  
Blogger Ingrid E said...

Solvarm! Hoppas att du får en bra resa hem. Tack för kamerahjälpen. Systemkamera blir det när jag blir pensionär o får tid att lära mig fotografera på riktigt.

8:02 em  

Skicka en kommentar

<< Home