Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

söndag, april 27, 2008

Jekyll o Hyde

Igår var jag inne i stan och såg Jekyll & Hyde, The Musical på Chinateatern. Det var verkligen i sista stund för det var sista föreställningen. Anledningen till att jag ville se den var James Lund som roligt nog hade en stor roll. Det var en mycket bra uppsättning men väldigt grym berättelse. Barnförbjuden! Det var många bra skådespelare som sjöng o agerade mycket bra.
På bilden ovan är främst James, Per Myrberg, Sarah Dawn Finer och Mikael Samuelson. Andra stora roller gjordes av Myrra Malmberg och Samuel Fröler.
Efteråt fick vi hälsa på James och gratulera honom till en fin roll. James o jag är, för att göra en lång historia kort, nästan släkt.
Vi hann med en kort promenad innan föreställningen. Än blommar Körbärsträden i Kungsan. Det välbehövliga regn som plötsligt kom igår eftermiddag minskade dock antalet blommor på träden. Istället blev asfalten rosa.

4 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Kul, barnförbjudet vågar knappt jag se...
Rosa asfalt är fint.

6:20 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Det var inte så jätteläskigt.
Fortfarande fint i Kungsan.

6:28 em  
Blogger Resa med Herbert said...

Hej Ingrid!

Vad trevligt det låter med teater, det var länge sedan jag var på någon.

Vad ljuvligt att vandra på blomblad.

Solvarma kramar från Irene

2:01 fm  
Blogger Ingrid E said...

Irene! Vi försöker komma iväg några gånger per termin. Denna gång blev det musikal.
Rosa trottoar var inte alls dumt.

8:10 fm  

Skicka en kommentar

<< Home