Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

tisdag, mars 04, 2008

Sweeney Todd

Måste börja med att berätta att jag sällan går på bio numera och att jag avskyr våld och skräck. Tecknad barnfilm (otroligt barntillåten) är det som passar mig bäst. Trots detta så tillhör Johnny Depp mina favoriter. Visst är han snygg! Såg i tidningen att han för första gången sjunger på vita duken i filmatisering av musikalen "Sweeney Todd".
Härom kvällen lyckades jag lura med Pia att se filmen. Den handlar om en barberare som tar livet av sina kunder för att hämnas hur han o familjen blivit behandlad. Hjälp så blodigt! Klart mer än jag tål. Pia konstaterade att nästa gång väljer hon film:-)
Filmen i sig är väldigt bra. Klart sevärd. Johnny Depp är underbar som vanligt, trots allt, och han sjunger verkligen bra. Gå gärna o se filmen men ät något vegetariskt innan o efteråt kommer ni definitivt inte att vara hungriga.
Otroligt nog så finns det en frisersalong på Sturegatan i Stockholm som heter Sweeney Todd. Dagens bilder är från deras fönster. Innanför är den inredd i gammal stil med bl a gamla frisörstolar. Tyvärr så har de ingen hemsida men mycket nöjda kunder enligt Eniro. Jag tror inte jag byter frissa ändå.

Etiketter: ,

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Sweeney Todd, vi behöver ju inte raka oss :)
Tack för varningen, filmen skippar jag.

9:19 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Tur för oss! Ibland är det positivt att vara kvinna.
Filmen är OK men man inget att se om man är så mesig som jag.

4:07 fm  
Blogger Hannele på Hisingen said...

(tja, med en tuff dotter och fyra män i familjen har jag väl sett en och annan film, som jag inte skulle valt själv :)

9:37 fm  
Anonymous Anonym said...

Såg för länge sedan Sweeney Todd som musikal. Märkligt nog på Cosmorama, sedan den upphört vara biograf. Där var den rolig, men teater kan ju inte bli lika realistisk som film.
Annika

1:35 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Ibland är ju dessa filmer också bra.

Annika! Grattis! Tror du fick den bästa delen för handling o musik är bra. Förmodar att det hela är mindre blodigt på scen.

7:44 em  
Anonymous Anonym said...

Jag gillar också Johnny Depp och skulle gärna se filmen. Men allt detta blod, jag blir lite yr bara jag tänker på det.. Läste en intervju med JD där han berättade att alla utom han själv hade skyddskläder för "blodet" stänkte så. Näe, jag får vänta tills den kommer på DVD så jag kan komma undan äckliga ljud och bilder lite lättare. Kul att höra att filmen var bra annars.

11:19 fm  
Blogger Ingrid E said...

Annebelle! kanske förståndigt att se den på DVD, stäng bara inte av ljudet för musiken o sången är jättefin.

8:14 em  

Skicka en kommentar

<< Home