Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

onsdag, mars 05, 2008

Ljuset kommer åter

Så underbart det är med de ljusa eftermiddagarna, fortfarande någorlunda ljust runt halv sex. Det är också helt ljust när jag åker hem på morgonen. Underbart! Kommer att njuta extra av detta de kommande två dagarna för vi har planeringsdagar för jobbet. Det innebär att jag måste gå upp mitt i natten (nåja) för att komma i tid till Näsby Park. Nattarbetaren skall plötsligt arbeta dagtid. Det blir tungt.

5 Comments:

Blogger Resa med Herbert said...

Hej Ingrid!

Visst är det fantastiskt, vad ljuset gör mycket, man blir mycket gladare och lättare till sinnet.

Du får ha det så gott

Solvarma hälsningar från Irene

8:29 em  
Blogger Ingrid E said...

Irene! Ja ljuset påverkar mig mycket. Allt blir mycket lättare i ljuset. Snart kommer längtan efter sommarvarma dagar med shorts.
Ha det så gott i din solvärme!

8:36 em  
Blogger Strumpstickan said...

Jobbigt att vända på tiderna på dygnet, ja!

Jag provade att jobba natt ensam på ett boende men satt och somnade så det var inte så bra.. *skrattar*

11:45 fm  
Blogger Hannele på Hisingen said...

visst märks det att dagarna blivit längre, härligt

5:39 em  
Blogger Ingrid E said...

Strumpstickan! Jobbigt för oss nattarbetande att plötsligt vara alerta dagtid.
Visst är det lätt att nicka till på nattpasset, speciellt vid tre-fyratiden på morgonen. Då brukar jag röra på mig eller sätta mig vid datorn för att hålla mig vaken.

Hannele! Visst är det härligt med de ljusa dagarna!

6:51 em  

Skicka en kommentar

<< Home