Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

fredag, januari 18, 2008

Pelargon

Denna trevliga båt hade vi i vårt hotel Rio Sol, uppe vid swimmmingpoolen. Riktigt mysig tycker jag för de har lyckats med att få med de flesta sorter växter som fanns när vi var där.
Vid vår balkong växte denna Stjärnpelargon. Jag blev mycket förtjust i den och letade efter fröer men hittade tyvärr inga i affärerna där nere. Nu återstår att leta här hemma. Har tidigare haft annan Stjärnpelargon och den var mycket trevlig, lätt att övervintra. Fördelen med fröer är att då kan man få många växter till en billig slant.
Med denna bild syns också hur brant det är i Puerto Rico. Klart bra för konditionen!

4 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

en sån båt skulle man ha :)

11:18 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Visst är den fin!

11:47 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

waw...så vackert och vilken fin båt..men den blommande pelargonen är ju underbar så man får hålla tummarna för dina sticklingar, Fuchsiorna är lite knepiga i början har jag tyckt. Skall inte driva dem i år tänker fuska o köpa färdiga,,,,

2:58 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Visst är det vackert. Så fint skall vi också ha det snart. Förståndigt att köpa Fuchsiorna som vuxna men kanske att det funkar för mig i år? Vägrar ge upp!

4:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home