Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

söndag, januari 27, 2008

Nya krukväxter

Vintern och grannens katt har gått hårt åt mina krukväxter så jag har behövt köpa nya för att fylla alla hål. Köpta på Danderyds handelsträdgård och Wiebulls citybutik.
Har snöat in lite på Kristi Törnekrona efter kanarieresan så det har blivit två sådana, för övrigt lite smått o gott.
Har fått torkat av fönsterbrädorna o röjt lite för det blir trevligt övernattningsbesök imorgon. Förresten de äldre göteborgarna sa inte krukväxter utan fönsterträd. Jag gillar det ordet.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

fönsterträd, det ord har jag inte hört, fint med nya.

9:49 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Du som har arbetat med äldre trodde jag hade hört fönsterträd. Trevligt med lite nytt ibland.

4:08 fm  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Åh så mycket härliga växter,,,det känns vår nr man fått dit lite nytt på fönsterbrädan härligt .

11:55 fm  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Visst är det härligt med lite nya färger hemma. Hoppas att de kommer att klara sig hos mig.

8:08 em  

Skicka en kommentar

<< Home