Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

fredag, januari 25, 2008

Fröer o födelsedagar

Det är klart lönande att köpa fröer på Kanarieöarna. Var inne i Stockholm o köpte pelargoniafröer (överst i bild). En påse kostade 39 kr, den andra 59 kr. Att jämföra med påsarna från Kanarieöarna som kostade max 20 kr och innehåller massor med fröer, de svenskköpta högst 10 fröer. Den till höger visade sig vara ett träd men med de priset har man råd med nitar.
Sådde igår. Den gamla påsen från Kanarieöarna förra året innehöll fortfarande fler fröer än de hemifrån.

Det verkar att vara populärt att fylla år idag! Anita i Göteborg, Lydia i New York, Daisy på Filippinerna fast hennes födelsedag är väl nästan över nu i skrivande stund dvs kl 13. Jag SMS:ade henne igår kväll innan jag gick o la mig och efter någon minut fick jag svar. Allt var OK och hon höll på att hjälpa barnen som var på väg till skolan. Nokia:s slogan "connecting people" är verkligen sann (fast jag kör med Ericsson)!

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kul att du kom på att köpa fröer på Kanarieöarna, roliga souvenirer. SMS är toppen, man behöver inte störa och väcka folk (tänker på mina barn, som meddelar på nätterna ibland, om jag blir orolig, kan jag kolla).
Du är duktig, kom ihåg min namnsdag.

3:08 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Ja det skall bli kul o kolla om de ssa växter också går i den svenska sommaren. Fröna är så billiga att det är ok att testa. SMS är verkligen bra både mellan världsdelar och olika generationer som också har olika tidszoner:-)

3:11 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Godmorgon på dig Ingrid Så du har redan hunnit med dina fröpåsar de är som små juveler denna tid och så härligt med de Kanariska påsarna med så mycket frö i Ja de Svenska är då ingen mängd i enstaka snålt tilltaget och dyrt håller med ..Sms det är bra grejor att kunna nå människor hastigt och lustigt med.Så här på vårkanten är det verkligen mycket födelsedagar i släkten och bland vänner tror de flesta är vårbarn?Trevlig helg nu på dig,

5:49 fm  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Hoppas snart kunna visa bilder på in första frösådd för året. Härligt att ha många fröer att så, de brukar bli välkomna presenter till sommaren. Kanske är det så att väldigt många är födda denna delen av året? Eller är det folk som syns?
Tack! Hoppas att du får en riktigt trevlig helg.

4:43 em  
Blogger Strumpstickan said...

Vilken bra idé att köpa fröer på semester, tack för tips!

9:39 fm  
Blogger Ingrid E said...

Strumpstickan! Hoppas att du hittar många trevliga fröer på semesterresa. Toppen att köpa hem för de väger ju ingenting.

4:21 em  

Skicka en kommentar

<< Home