Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

fredag, november 02, 2007

Trädgårdsdax

Ja, idag har jag faktiskt varit ute och arbetat i trädgården, 2:a november! Inte så varmt som igår men flödande sol. Det var härligt att vara ute i solen, faktiskt första riktiga dagen ute sedan förkylningen. Den vill inte riktigt ge sig, blir trött av ingenting men idag kände jag verkligen för att göra något ute. Det blev att gräva upp Dahliaknölar och ta in Pelargonierna från rabatten. Nu kan vintern komma. Sista dagen som Tagetesen blommar? Minusgraderna skall vara på väg.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Haha, jag var också ute en stund, stoppade lite rea-tulpaner i rabatten och planterade jules amaryllislökar.

5:02 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Härligt att kunna vara ute så här års. Bra för hälsan och humöret. Fast amaryllislökarna har du väl inte ute?

5:10 em  
Anonymous Anonym said...

Hej Ingrid, Så du har inte haft kallgrader i morse? Här låg frosten på norrsidan ända fram till 11 tiden innan den släppte,
Hm vad gäller Pysen och hans ryggsäck med strömming i så får man ta det lite med ro för Filifjonkans katter är rätt speciella,,man får läsa mellan raderna ibland gäller alltid hos Filifjonkan..väldigt konstiga saker händer ibland, Fniss.Ha en trevlig helg nu då

5:11 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Ingen frost än, tror det är tack vare vattnet i Edsviken.
Det var som jag trodde med Pysen o hans ryggsäck. Söt är han med den.
Trevlig helg!

5:19 em  
Anonymous Anonym said...

Det hade jag glömt, att det snöade för ett år sedan. Här har det blommat över, inte ens de mest uthålliga blommar längre. Förutom kärleksörten då, förstås. :-)

8:01 em  
Blogger Ingrid E said...

Annebelle! Nog glömmer man gärna den snö som föll i fjol! Här blommar det fortfarande men så har vi klarat oss från frost till nu. Verkar att bli tufft i natt.

8:15 em  
Blogger Daisy said...

Hej, Lite kallare idag inte som igår varmare. Igår jag städer och plocka så många löv. Och idag jag försätter städa men jag känns so kallt på min handen. Finns så många små penser kommer hopas dom klarar i frosten kommer.

9:18 em  
Blogger Ingrid E said...

Daisy! Penseerna klarar några minusgrader. Fantastiskt att de har överlevt sommaren, kanske ett bevis på att sommaren inte var het.
Underbart för dig att nu få ha blommor ute året om!
Kram!

3:34 em  

Skicka en kommentar

<< Home