Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

onsdag, oktober 17, 2007

Slottsskogen

I helgen hann jag med en liten promenad i Slottsskogen. Roligt för det var ett tag sedan. Man tycker att det alltid ser likadant ut där, tänker inte på att träden växer mm. För 20 år sedan drygt, arbetade jag på Åhemmet. De äldre där hade andra minnen från Slottsskogen bl a de grindar som fanns där förr.

På andra sidan Skansen Kronan bodde jag, i Haga. Det blev många promenader dit upp.

Tyvärr så mår jag inte så bra idag. Vaknade med feber och sträv hals. Förvånad för jag kommer inte ihåg att någon var förkyld. Hoppas att detta går över fort.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Stacksrs Dig som är förkyld, men vi är garanterat oskyldiga till detta.
Fortfarande finns det folk som säger Slottsskogsgrindarna, de fanns vid Linnéplatsen.
Annika

5:28 em  
Blogger Ingrid E said...

Annika! Undrar så vem det är som smittat mig, ingen i Göteborg vad jag vet.
Festligt med Slottskogsgrindarna. Kommer du ihåg dem? Undrar när de försvann.

6:07 em  
Anonymous Anonym said...

Trevliga bilder, sköt om dej nu, inte bli sjuk.

9:35 em  
Blogger Strumpstickan said...

Det går ruskiga förkylningar nu och det är bara att bädda ner sig med febersänkande och honungste. Hoppas du blir bra snart!

Jag har också jobbat på Åhemmet och Vegahemmet men det var ca 80-81... och har växt upp på Nordostpassagen så slottis är min barndomspark, visst är den mysig!

10:09 fm  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Tyvärr så blev det rejält förkylt.

Monica! Glömde honungsteet. Klart bättre sedan det slank ner. Nu finns hopp om bättring. Hoppas att du slipper detta elände.

1:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home