Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

onsdag, oktober 31, 2007

Going bananas

Nu i dagarna är det dags för Daisy och hennes barn att flytta till Filippinerna. Till sin bananplantage.
Ett litet ljus i mörkret är att Daisy numera bloggar så jag kommer att kunna följa henne och äventyren i Filippinerna. Going_bananas kallar Daisy sin blogg. Även Marianne skall börja blogga.

När äldsta dottern, Marianne Rose var liten bodde familjen här i Danderyd, vi bodde i samma hus. På den tiden kallades de lilla familjen. När lillasyster Julia föddes flyttade de till större i Kista. Förståndigt för nu är de fyra barn, stora familjen.

Då för 10-12 år sedan berättade Daisy hur jobbigt det var med telefoni i Filippinerna. På Daisys ö fanns ingen telefon så de måste ge sig till en annan ö när det var dags att ringa. Idag har alla mobiltelefoner. Man sms:ar mycket, ja man har ett speciellt sms:språk som förkortar skrivandet mycket. Datorer används också flitigt för att kommunicera. Nu kommer jag alltså att kunna följa familjen på bloggen. Visst är den tekniska utvecklingen underbar!
Jag har tidigare skrivit om Daisy och hennes gröna fingrar, daisys_trädgård

Lycka till! Jag hoppas verkligen att allt går bra för er! Vi ses igen! Här i Sverige och kanske att jag kommer och hälsar på er i Filippinerna. Jag kommer att sakna er mycket!

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej Ingrid, Ja det har visst fått lite mer ordning på servern de installerat en ny alltså sades det, men inget räkneverk ännu men det gör ju ingenting,
Jaha dina vänner far till Filippinerna till bananernas rike,,låter spännande det att starta en sådan odling De goes bananas stod det men Filifjonkan goes nut´s,,fnissar för att vara rolig,, ja man får sa deras blogg men kan inte kommentera den för jag har inget passerkort på den bloggen

6:30 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Underbart att du är i bloggfarten igen.
Going nuts gör vi lite till mans tror jag i höstmörkret.
Hoppas att du kunde läsa bloggen. Trodde alla kunde gå in och skriva.

6:35 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Karaoke är stort, jo, det händer mycket i många länder, tänk att vi växte upp utan mobiler.

6:56 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Karaoke? Sjunga till förinspelad musik?
Även om vi inte hade mobiler så hade vi den fasta telefonin, där tillbringade jag många tonårstimmar.
Länder som Filippinerna har hoppat över flera steg och kommit i paritet med oss.

7:14 em  
Blogger Strumpstickan said...

Internet är guld!

10:10 fm  
Blogger Ingrid E said...

Monica! Instämmer! Jag är för allt som öppnar dörrar till lättare kommunikation

10:24 fm  
Anonymous Anonym said...

Alla filippinerna är med och tävla i karaoke, och det finns nästan inte en fest, där det inte sjungs.

1:17 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Säkert är det så men jag är mest imponerad av teknikens framsteg så att kommunikationen har blivit minst lika bra som vår.

1:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home