Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

torsdag, oktober 25, 2007

Facebook

Är du med på Facebook ? Utan att jag vet riktigt hur det gick till har jag kommit med där och har fyra vänner utan att ha gjort någonting. Två som tillhör den yngre generationen och två i "mogen" ålder.
Aktiviteten på Facebook verkar att ha ökat i samband med protesten mot ungdomsvåldet.

Lite kul är det speciellt som ett par kontakter är sådana som jag vill ha mer kontakt med än vad jag har idag.
Lite får man akta sig. Blir man fångad kan man tillbringa sin dag framför datorn letande efter vänner och det kan bli dyrt om man får för sig att skicka allt som erbjuds. För mig är det ett kul sätt att få kontakt, inget mera. Undrar hur länge detta fenomen håller sig.

6 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Nej, som jag ser det nu, så det blir inget Facebook för mej, är inte så förtjust i chattande, inte längre i allla fall.

8:36 fm  
Blogger Eva Agnes said...

Hej Ingrid!
Nu var det ett tag sedan. Jag har förstås varit inne hos dig och kikat. Men inte sedan din Köpenhamnsresa.
Mycket fint har du lagt in sedan dess. Den lille killen som döptes i Göteborg är ju bara för gosig. Han ser väldigt förståndig ut, tycker jag.
Sedan bara älskar jag ditt röda träd. Det riktigt lyser emot mig när jag öppnar din blogg.
Aha! Du har bott i Göteborg, du också. Och så älskar du Köpenhamn. Precis som jag. Här finns mängder av anknytningspunkter, märker jag.
Ha nu ebn bra helg och vila upp dig efter förkylningen.
Kramar Eva Agnes

12:49 em  
Blogger Strumpstickan said...

Det blir väl som med Lunarstorm och alla andra liknande siter, det jämnar nog ut sig med tiden men min tid lägger jag på bloggen istället så nej, jag är inte något av fejsen...

4:03 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Facebook är ingen chatt, du blandar nog ihop med Lunarstorm. Det är ett kul sätt att få kontakt med vänner.

Eva Agnes! Visst är det lustigt att vi har så mycket gemensamt. Våra flyttar har gjort att vi bytt sida med varandra.

Det fina röda trädet står i en trädgård vid Kevinge Strand, ganska nära golfbanan.

Monica! Tror som du att det snart kommer att lägga sig. Dock ett roligt sätt att få kontakt.

6:54 em  
Anonymous Anonym said...

lunarstorm och msn ser jag lite som "chat", communities..
Men vad vet jag.

2:49 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Facebook är det som jag skrivit om och det är ingen chat. Jag har heller inget behov av att chatta. Är inte dina barn med i Facebook? De kan kanske visa dig.

2:54 em  

Skicka en kommentar

<< Home