Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

måndag, oktober 15, 2007

Dop


Denna helg har varit väldigt trevlig. Åter blev det en resa till Göteborg. Denna gång för att vara med på Axels dop i Grevegårdskyrkan.
Det blev ett mycket ljust och fint dop. Mysigt att hans syskon Cecilia och Carl var med och var aktiva i dopcermonierna.
Huvudpersonen var verkligen underbar. Mycket med och intresserad av vad som hände runt omkring honom. Även om han på denna bild ser lite fundersam ut så var han hela tiden mycket lugn, pep bara vid ett tillfälle.
Dopklänningen har min moster gjort och den har tidigare burits av Axels pappa och hans storasyster.
Roligt var att i nästan hela tjocka släkten var med, många från den äldsta generationen. En underbar dag.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kul med dopklänningar som går i arv.
Storasyskonen hos oss döpte alla dockor efter lillebrors dop..

2:15 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Ja det är fint och på Axels dopklänning står namnen på bärarna insytt.
Undrar om inte Axels syskon kommer att göra detsamma.

2:49 em  
Anonymous Anonym said...

Hej Ingrid E, å så sött dop är så mysigt och alla är så positiva då. Lustigt jag fick idag en dopinbjudan som jag just lagt ut på min blogg en har strukit över så man inte ser var. Det skall verkligen bli roligt att få gå Isabella Fredrika skall hon kristnas till fina gamla namn som är tillbaka igen.

4:12 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Grattis! Du har ditt roliga kvar för det är ju som du skriver; på dop är alla positiva. Fina namn de får nu gullungarna.

5:09 em  

Skicka en kommentar

<< Home