Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

onsdag, mars 28, 2007

Från scenkanten... Bob Dylan!

Vem stod längst fram vid scenkanten???? Just det, jag! Och vilken underbar konsert vi fick höra och se! Dylan i jättefin form. En underbar version av "Not dark yet" ligger kvar hos mig som främsta minne. Dylan spelade gitarr! de första sju låtarna. Det är flera år sedan sist. Kul, speciellt i en av låtarna där det var duellerande gitarrer och det fixade han jättebra.

Det svängde grymt i vissa låtar. Inte kan man tro att det är en folkpensionär som står på scen!

Nackdelen med att stå längst fram är att jag kunde inte fotografera när Dylan var på scen. Det är lätt att bära folks! HAN stod precis framför mig hela konserten antingen vid mikrofonen i mitten eller vid sin keyboard. Med tanke på Roskilde när jag bara såg huvudet var detta verkligen i helfigur!

Visst är han just mot oss, sina fans. Han skulle kunna tagit vilket pris som helst och det hade ändå varit utsålt. 630 kr kostade biljetterna. Totalt 600 biljetter. Han spelade i praktiken gratis!

Nu är det dax för Globen ikväll. Kommer han att spela gitarr då också? Innebär spelningen igår att han är bättre uppvärmnd och gör en bra spelning ikväll? Globen brukar annars vara den sämsta spelningen i Sverige.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du borde skriva nöjesrecensioner, på Hisingen såg jag en humla och en fjäril, men ingen Bob Dylan.

5:52 em  
Blogger Ingrid E said...

Håll ögonen extra öppna nu för Dylan är väl i Göteborg snart med tanke på morgondagens spelning i Scandinavium.

9:34 fm  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Du tror jag lämnar Hisingen.. :)

8:39 em  
Blogger Ingrid E said...

Kom inte Dylan hem till dig? :-)

1:20 em  

Skicka en kommentar

<< Home