Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

onsdag, september 22, 2010

Gunnar Brusewitz - Naturens antecknare

Idag öppnar en utställning med Gunnar Brusewitz tavlor. Igår var jag där på vernissage. Träffade också vår kulturminister Lena Adelsohn Liljeroth och fick småpratat med henne. Det var väldigt länge sedan sist.
Mycket trevligt att få se Gunnar Brusewitz tavlor. Favoriten är nog Grimsholmen (Halland).
Utställningen visas på Naturhistoriska riksmuseet vid Stockholms Universitet.
De 83 tavlorna kommer från det privata museet Ringsegården, Falkenberg. Tyvärr var det inte öppet när jag var där nere i somras så det var kul att få se utställningen i Stockholm istället.

Etiketter:

3 Comments:

Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid. Ja jag tycker med om Gunnar Brusewitz tavlor, De tär så härliga färger han målar dem i och så verkliga speglar ju en stor bit av vår natur med ala djur.Önskar man kunde se den ev kanske kan det gå att lösa med en liten tripp uppåt. Sen vad gäller möss,,så föreslog Trollpackan att chokladdoppade möss skulle kanske duga bättre skrattar och hu va,,

1:01 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

jag har alltid gillat hans böcker

4:41 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Du har lång tid på dig, hoppas att du får se utställningen.
Sega råttor passar mig bätttre.:-)

Hannele! En rikt begåvad konstnär o författare. Jag är bortskämd med hans teckningar i Svenska Dagbladet.

7:09 em  

Skicka en kommentar

<< Home