Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

fredag, maj 07, 2010

Vitsippor

Bland det mest fascinerande med att vara odlare är att man aldrig kan vara helt säker på vad som tittar upp i rabatten. I min ärvda rabatt vid porten dök ett år denna Vitsippa upp och gjorde mig glad. Förra året kom den aldrig så gissa om jag blev glad när jag hittade den i år. Dessutom är de ovanligt många i år. Riktigt trevligt. Rabatterna är inte riktigt rensade för vi har fortfarande frost nattetid. Tyvärr ser jag inget livstecken i mina underbara Peacerosor. Väntar och hoppas!

3 Comments:

Blogger NinaH said...

Så trevligt få tillbaka "Green Fingers"-sippan" Och med utökning dessutom!;-)Grattis!
Oj! Din älskade Peace! Må den leva!!!

1:38 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

SÅ söta, kul de kommer igen.

8:27 fm  
Blogger Ingrid E said...

Nina! Tack för namnet.
Det finns lite liv i några Peacekvistar så än lever hoppet.

Hannele! Ja visst är de söta, brukar bli favoriter när jag visar på dem.

7:41 em  

Skicka en kommentar

<< Home