Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

onsdag, februari 10, 2010

Massage

Trodde jag skulle tillbringa min mesta tid i Thailand på beachen eller vid poolen. Det visade sig nu att det fanns så mycket att göra o titta på så det blev bara en dag på stranden och två vid poolen.
När jag var vid stranden blåste det mycket så bad var inte att rekommendera dessutom började dagen med moln o lite regnstänk.
Stranden ligger i ett militärt område så det är lite knepigt att ta sig dit.
Det bästa med strandbesöket var massagen! I två timmar höll de på. Först en timme med fötterna sedan ytterligare en timme med övriga kroppen. Det gjorde bara ont vid nacken men efteråt kunde jag vrida på huvudet som aldrig tidigare. Min fotled som jag bröt för tre år sedan blev som ny och jag kan numera använda den bl a till att stiga upp ur vattnet på, det kunde jag inte innan.
Inne i Pattaya provade vi på massage av småfiskar. Kul och gav effekt. Fiskarna äter upp gammal hud på benen. Man blir ren och cirkulationen förbättras Det senare märkte jag på min avbrutna fot för det surrade i den på kvällen. Först kittlade fiskarna väldigt men man vande sig och det blev riktigt skönt.
Åker du till Thailand så måste du ta massage.

7 Comments:

Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid,
Oj så skönt det låter med massagen. Min systerdotter körde massage också och hon sa med att det var så skönt1 Vad bra att din fotled blev så bra igen,,grattis Massage skulle man få varje morgon det skulle göra en i skick som ny nästan! Förstår det fanns mycket att se på. Härligt att få kika in i anda kulturers göranden...

11:54 fm  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Ja massagen var underbar! Förståndig systerdotter du har. är man i Thailand måste man pröva på massagen. Min bror har nu också varit där o är lyrisk över massagen. De är duktiga och det kostar så lite, tyvärr inte samma pris här.

12:04 em  
Blogger NinaH said...

Suck vilken härlig resa du varit på, Ingrid! Grattis!
Jag talade med sonen i Thailand i afton. Han ligger på sjukhus där (!)- men det är inte så allvarligt. Han har inflammatin i sin hals & de satte in anti-inflammatorisk medicin per dropp och då fick han kvarstanna över natt. Men när mor hörde att han hamnat på sjukhus blev hon ju chockad och ville hon ju genast ringa... och helst åka dit!;-)
Så jag vill hemskt gärna också till Thailand! Av många skäl- som du förstår!;-) Det måsta vara ett helt ljuvligt land - och mycket intressant!
Måste fråga dig Ingrid: Minns du gången på Rosendal med ettåriga växter planterade vid dess sidor? Dubbla vita Rosenskäror varvat med en rosa som vi inte då kände igen? Har du någon bild av dessa planteringar? Jag kan inte hitta någon bland mina bilder från besökte, se....

11:33 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Morrn Ingrid Ja man skulle önska att det kostade litet med massage här med en det gör det inte men man blir ju så mjuk och det gör ju sådan nytta på kroppen verkligen, Tittar igen på dina härliga bilder, Ha det å bra idag och hoppas det inte snöar hos dig vi har nog fått 5 cm i natt igen suck

9:30 fm  
Blogger Ingrid E said...

Nina!
Hoppas att din son är i de bästa händer, sådana besök är aldrig roliga. Absolut att du ska åka till Thailand men kanske inte nu för nu hettar där till enligt min syster som jag pratade med nyss. Det var svakatr tidigare (mindre hett).
Ska titta efter blommorna men nu är det jobb som gäller.

Filifjonkan! Massage är underbart, mera snö totalt onödigt. Vi har haft en fin dag idag o jag hoppas solen knaprat på snötäcket.

4:42 em  
Blogger Hanneles bokparadis said...

Spännande.

6:52 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Ja så var det fredag igen då så ha det så bra hoppas du är ledig med På söndag kan du kika in på min blogg om du har tid o lust.

3:31 em  

Skicka en kommentar

<< Home