Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

lördag, februari 13, 2010

Tiger

Dags för Tigerns år och vad är då lämpligare än bilder från mitt besök på Sriracha_Tiger_Zoo
ett av de roligaste utflyktsmålen som jag var på. Jag är nu stor tigerfan, speciellt av de små som man fick mata med nappflaska.
I detta zoo har man en verksamhet där tigrar o grisar växer upp tillsammans. De trivs mycket bra och det visar sig att tigerungar som växer upp hos grisar blir tamare och växer bättre. Gulligt är det, speciellt när de målar griskultingarna tigerrandiga!
Jättegosig kattunge, nja lika gosig. Gillade att bli kliad under hakan.
Naturligtvis har de tigershow. Lite läskigt se dessa stora djur uppträda.
De hoppade lätt upp på dessa stolpar. Otroligt smidigt djur.
Tyckte bäst om att gå runt i den stora anläggningen och titta på tigrar i olika storlekar. Moderna skötare med mobil, ett roligt fotomotiv.
Gå gärna in och titta på fler bilder

Etiketter:

6 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Wow! Jag har inte matat någon med nappflaska... Sonen var i Thailand förra året med flickvännens familj, en lyckad resa.

10:58 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Det var mysigt att mata med nappflaskan. Så mjuk o go. Thailand är underbart glad sonen också hade lyckad resa.

10:40 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

hej Ingrid Men oj ja de små tigerungarna är ju hur gulliga som helst. Jag följde Kolmårdens tigerungars uppväxt via deras webbkamera och det var med roligt men att få mata en måste varit fantastiskt.
Det är ju tyvärr utrotningshot på tigrarna sägs det och det vore ju förfärligt om de skulle försvinna,

9:48 fm  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej igen Inne och tittar på dina tigrar igen... Maffiga djur det där .

11:15 fm  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid nu vet jag du lever alla fall såg en kommentar från dig hos Hannele Nästan orolig du stannat i tigrarna land eller att du blivit lunch till någon av de där randiga fniss,,hoppas allt är bra med dig

10:39 fm  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid om du är in och läser. Vill bara passa på att önska dig en glad påsk och ha det så bra,

8:37 em  

Skicka en kommentar

<< Home