Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

måndag, februari 08, 2010

Vinterpromenad Danderyd

Hej har nu varit hemma i två veckor. Snart blir det bilder från Thailand men börjar med bilder från ett vintrigt men vackert Danderyd i solsken.
Hade tänkt ta en promenad på isen men den var mjuk och blöt.
Istället blev det promenad till Stocksunds Hamn och Hamnkrogen Tydligen var där mer folk än väntat så personalen fick jobba hårt, dock med gott humör. Imponerande!
Kul se Stocksunds Hamn i vinterskrud. Vackert i solskenet.
Några fiskare vågade sig ut på isen, vet ej om de fick något.
Kan meddela att de första fröerna är satta och några Pelargonier omplanterade. Snart är det vår!

6 Comments:

Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid, Åh så det är Thailand du varit i som min systerdotter då De var i Kamala en månad hyrde hus där att bo i de kom hem i lördags. Kanske sågs ni. Ja Sverige har verkligen hamnat i vinterns grepp vi har i Småland 78 cm snö. Inte klokt så det är men ok vackert är det men i veckan kommer det mer snö sa de.Man får gå i ide. Har lyckats sitta nu i 9 minuter så nu får jag ge mig ryggen gör sig påmind Men roligt du är hemma välkommen hem säger jag

9:30 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Så roligt att ses igen. Tack för vänliga ord. Hoppas att ryggen fort blir bättre. Närmaste tiden kommer att bli mycket Thailand!

11:12 em  
Blogger Hanneles bokparadis said...

NU är det vinter!

4:04 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Vi har haft tuff vinter sedan början av december. Skönt att det äntligen är vettig temperatur.

4:45 em  
Blogger Lotta said...

Hej Ingrid!
Nu har jag på nytt tittat på dina fina bilder från Thailand. Se ser verkligen härligt ut!!!

11:10 em  
Blogger Ingrid E said...

Lotta! Ja där var verkligen underbart. Fler bilder på fb.

4:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home