Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

tisdag, februari 09, 2010

THAILAND!

Har varit ett par veckor i Thailand. Nu tillhör jag Thailand fanclub för det var två helt underbara veckor! Allt fungerade perfekt. Underbara människor, god mat och framförallt VARMT! Inte en snöflinga eller minusgrad. Inte så soligt vilket bara var skönt och tom regn men det gick över lika fort som det kom. Dessutom ljust till ca kl 18.30. Snart är vi också där!

Hälsade på min syster som har en lägenhet i närheten av Pattaya. Hon bor i ett helt underbart område med sina vänner.

Dagarna började jag med en simtur i den stora poolen. Nära 30 grader i vattnet. Underbar start på dagen.

Överallt massor med blommor främst Orchideer och min favoritväxt Bougainvillea. Ögongodis!

Typisk stadsbild. Massor med mopeder, de vuxna bär hjälm men inte barnen som oftast sitter främst eller mellan föräldrarna. Tuctuc, den öppna bilen, som vi åkte mycket.


Det mesta i Thailand är välorganiserat och hjälpsamheten är fantastisk. Det stämmer verkligen att Thailändarna är det leende folket. Vi har mycket att lära av deras sätt att alltid möta blicken och hälsa.

6 Comments:

Blogger Resa med Herbert said...

Hej Ingrid!

Vad skönt det måste varit att vistas i värme, bad i 30 gradigt vatten på morronen det måste vara en lisa för själen.

Roligt att se dina bilder med alla vackra blommor.

Må fint, önskar Irene, med en förhoppning om en snar vår.

1:51 em  
Blogger Hanneles bokparadis said...

Vackert.

3:59 em  
Blogger Ingrid E said...

Irene!
Njuter verkligen av avbrott i vintermörkret. Värmen stannar kvar så jag mår fortfarande utmärkt.
Det verkar som våren låter vänta på sig men skönt med ljusa eftermiddagar nu.

Hannele! Mycket vackert och så skönt! En underbar resa.

4:42 em  
Blogger Anna tassar in.. said...

Men men men Heeeeeej där borta...hur härligt ä inte detta då va..men du..njut och dansa min vän..njut och dansa....

8:15 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Det var underbart!

11:38 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Åh så härligt det ser ut Inte en snöflinga så långt ögat når skrattar. Bra med en lägenhet därnere,,Jo Thailändare är så rara av sig säger systerdottern med de är så barnvänliga också,,hjälper till med dem sa hon kånkar på vagnar och sånt och släpper dem före i köer och sånt det är de inte vana vid härifrån. De är också förtjusta i Thailand förra året var de där tre månader i år en månad .S jag gissa att du med kommer att återvända dit...

11:58 fm  

Skicka en kommentar

<< Home