Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

måndag, september 14, 2009

Sigge kalas

Sigge L har nyss fyllt 7 år. Igår var det dags för födelsedagsfest med hans närmaste hund- och människovänner. Som tur var bjöd matte på god middag så vi slapp hundfoder.
Roligast var det att träffa min tidigare granne Busan med husse. Sigge blev överlycklig över att få träffa henne igen.
Lilla oförståndet Dixie var också med. Fyller 1 år i februari.
Även om min nya kamera tar mycket bättre bilder inomhus än min gamla kamera så är det inte lätt att fånga ett yrväder.
Inget kalas utan kras - ska man ta Tovas tandlossning till denna kategori? Eftersom tanden varit lös ett tag passade det bra att den nu lossnade.
Det är mörka kvällar nu. Sigge fick av mig en liten lampa att ha i kopplet. Som ni märker så syns den mycket bra och därmed Sigge också.
Det är hög tid att ta fram reflexer och laga cykelljus! Ni syns inte i mörkret.

9 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Jag har aldrig varit på hundkalas.

(Men jag fortsätter att visa bilder från vår fantastiska Åre-resa.)

12:46 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Alltid kul med kalas och god mat. Hoppas att du också får gå på hundkalas någon dag.

12:53 em  
Anonymous Hannele said...

jag vill inte äta hundkex

2:07 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Det gäller att gå på hundkalas där matte lagar maten. De enda som fick hundkex (av mig) var hundarna.

2:35 em  
Blogger Anna tassar in.. said...

Sigge L då himmel så söt..tänk när jag trodde det var ett barn :D

3:27 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Visst är han söt! brukar kalla honom för mitt dagbarn så det är inte konstigt om du trott att han var ett barn.

3:43 em  
Blogger NinaH said...

Lysande Sigge! Det var grejer det! Reserv-matte vet vad du behöver! Och så kul för dig, Sigge, att möta gamla kärestan & (kanske?) också nya lilla yrvädret! Grattis i efterskott, Sigge!
Jasså- klarar inte våra kameror att få med så´na där yrhättor på bild, Ingrid?;-) Hm....
Vidare till reserv-matte : Tur Sigge har en matlagande matte också!;-)

10:22 em  
Anonymous Ingrid said...

Härligt med kalas
Hoppas tandfen kommer och ger en peng för tanden.
Kram Ingrid

10:36 em  
Blogger Ingrid E said...

Nina! Visst har den upplyste Sigge det bra! Två brudar - en gammal o en väldigt ung. Omsvärmad herre.
Tur för mig att Sigges matte är mycket duktig på matlagning.
Tror det också beror på fotografen. Det gäller att hänga med.

Ingrid! Alltid kul med kalas. Hoppas också på tandfen.

11:23 em  

Skicka en kommentar

<< Home