Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

lördag, augusti 29, 2009

Ny datorera - bredband

Ursäkta att jag inte har hörts av på ett tag. Vill utnyttja det fina, varma vädret o inte sitta vid datorn. Dessutom har jag installerat bredbandet som vi får via bostadsrättsföreningen (tack vare utmärkt hjälp från Pia).

Har haft dator hemma sedan september 1998. I början med vanligt telefonmodém. På den tiden betalade jag efter hur mycket jag surfade, det var dyrt.
Efter några år uppdaterades det till modernare grejor såsom plattskärm och ADSL. Det har fungerat utmärkt.

Nu är det alltså bredband som gäller. Telefonen är numera IP-telefoni. Bättre? Väldigt mycket billigare!
Liksom tidigare är det via TELE2, måste dock konstatera att deras kundtjänst via telefon inte håller måttet, är något bättre via hemsidan.

Idag har jag också köpt ny kamera. Det blev en läckert röd Canon IXUS 100IS. Återkommer till den.

Innan det är dags för nya bilder måste jag redovisa för resten av Hanneles besök här.

6 Comments:

Anonymous Ingrid said...

Man blir så van vid dator, telefon och många andra saker.
Kram Ingrid

9:07 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Kul att utvecklingen går framåt, vi på landet är nog nöjda i dag, fast några tre hål i väggen har vi inte.

10:22 em  
Blogger Ingrid E said...

Ingrid! Så sant och dagens unga har alltid haft dator.

Hannele! Jo kul att det går framåt och blir billigare. Har inte heller tre hål i väggen men en liten magisk dosa innanför dörren.

10:41 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Grattis till kameran!

11:00 em  
Blogger Anna tassar in.. said...

Men så nice..ny utrustning piggar upp..och man får mer lust att blogga o knappra..

11:09 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Tack! Hoppas att det blir bra, har ännu inte vågat pröva.

Anna! Har tagit lite paus från datorn o tycker att det är rätt så skönt, lusten återkommer när mörkret lägger sig.

12:19 fm  

Skicka en kommentar

<< Home