Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

måndag, september 07, 2009

Rosendahls Trädgård

När Hannele är på sommarvisit brukar vi besöka Rosendahls Trädgård, det kan vi väl säga eftersom det är andra sommaren i rad som vi besöker trädgården.
Jag älskar dessa fält med underbart vackra blommande växter. Ögongodis!
Denna gång var vi en Forumminiträff. För med oss var Nina som jag känt i säkert 10 år tack vare Forumet på Allt_om_Trädgård. Det var roliga år när vi var aktiva där.
Vi hade en mycket trevlig och god lunch under träden för det var en underbart solig o skön dag.
Naturligtvis gick vi runt både i butik och trädgård.
Min favorit Bougainvillea fanns där men jag kunde hålla mig. Köpte lite nyttigheter att äta istället som hårt bröd och müsli.
Otroliga Dahlior fanns det gott om. Tror jag återkommer till dem någon grå novemberdag då vi kan behöva lite färg.

6 Comments:

Blogger Anna tassar in.. said...

Men så härligt at få en glimt från Rosendahl jag blir ju alltid så galet glad när jag kommer dit och jag ser ju att ni trivs där med..härligt härligt..aha så pass aktiva på forumet oj himmel så roligt det måste ha varit..

1:44 em  
Blogger Resa med Herbert said...

Hej!

Det ser ut som ni har haft en skön trädgårdsrunda, när Hannele varit uppe hos dej.

Många vackra blommor som du visar.

Nej du Ingrid, någon seglare är jag inte, men jag njuter av att stå och titta på segelbåtarna när dom "åker" ;) på vattnet.

Må fint önskar Irene

2:31 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Visst blir man galet glad av Rosendahls. Forumet var kul, speciellt den korta tid då de också hade en chat. Många glada skratt blev det vid datorn då.

Irene! En underbar dag med sköna blommor. Det bästa vi vet.
Från min seglarungdom fick jag lära att åka segelbåt o hålla i snöret var att svära i båten.:-)

3:47 em  
Blogger NinaH said...

Åh! Det var en så härlig dag, Ingrid!! Jag vill att det ska vara sommar igen!!
Såklart ska du till Skåne nästa sommar, Ingrid! Men tro inte då att du baaaara får åka till Lydia & Sofiero!!;-) Du måste hit också! Såklart!;-)

10:28 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

En bra och trevlig tradition :)

11:00 em  
Blogger Ingrid E said...

Nina! Verkligen en underbar dag. Det är så varmt o skönt ute att det känns som sommar. Hoppas att det fortsätter så!
Hoppas att det blir Skåne nästa sommar. Kommer gärna till dig!

Hannele! Absolut! måste fortsätta nästa sommar för än är din lista inte slut.

11:37 em  

Skicka en kommentar

<< Home