Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

söndag, augusti 23, 2009

Smaklust 2009

Idag har jag varit i Tantolunden på söder och matmarknaden Smaklust 2009. Massor med utställare med massor med god mat att smaka på eller köpa. En strutsglass blev det bl a för mig.
Årstiderna tillhörde utställarna och naturligtvis besökte jag dem och passade på att säga hur nöjd jag är med deras lådor. Fick en påse med lite godis tack för den.
Lite underhållning som avslutning. Jag är jättenöjd med min eftermiddag. Till en annan gång ska jag ha mer tid på mig.
Bilderna kunde naturligtvis blivit bättre men numera har jag ju bara mobilen att plåta med.

8 Comments:

Blogger NinaH said...

I kungliga hufvudstaden kan man roa sig vill jag lova!;-) Och äta ... struts-glas??? Hm.... Det låter ju spännande!;-) Nå- kanske en god strut-glass det ändå handlade om?! Eller?????;-) (Så´na där saker roas jag att se förekomma även i de bästa familjer, som du förstår ... emedan jag är en så´n som själv alltid haft tumvantarna på ...!;-).-..) Trevligt ser ni i alla fall ut att ha haft!
Undrar om era kräftor var lika goda som våra var i går kväll?...;-) Mysigt & smarrigt är det verkligen med den svenska traditionen!
Väljer du en Ixus? Rekommenderas... i alla fall!;-)

7:22 em  
Blogger Anna tassar in.. said...

Men så nice..sådant är verkligen härligt att uppleva..skulle gärna knallat med dig där Ingrid..mums..

9:11 em  
Blogger Ingrid E said...

Nina! Jo det var strutsglass, gjord på strutsägg. Var väl sådär men nu har jag ätit det.
Hoppas att dina kräftor var lika goda som mina för de var perfekta.
Klart att det blir en IXUS!

Anna! En mycket trevlig o god eftermiddag. Du hade hittat mycket intressant där.

10:22 em  
Anonymous Hannele said...

Verkar kul, spännande att testa ny mat.

11:00 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Det var kul att denna gång smaka på mat från de olika svenska landskapen. Har du ätit strutsglass?

4:44 em  
Blogger Resa med Herbert said...

Hej Ingrid!

Ja det är roligt med sådana här arrangemang, men som du säjer så behöver man ha lite gott om tid att strosa omkring på.

Må gott, önskar Irene

11:21 em  
Blogger Anna tassar in.. said...

Häpp lilla Ingrid..vad gör du..jobbar?

6:41 em  
Blogger Ingrid E said...

Irene! Det ska återkomma om två år och då ska jag ha mer tid på mig.

Gott var det!

Anna! Jobbar, njuter av varmt väder, installerar bredband så bloggen har fått vila.

10:47 em  

Skicka en kommentar

<< Home