Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

söndag, september 13, 2009

Prinsen

I onsdags var jag på Restaurang_Prinsen inne i stan. Det var några år sedan jag sist var där. Annars är det en restaurang som verkligen kan rekommenderas Förstklassig mat o dryck och mycket trevligt bemötande o service. Kul att sitta i anrika lokaler.
Var där med Elisabeth R, Göteborg. Äntligen passade våra almanackor ihop så vi kunde träffas. Som alltid en mycket trevlig kväll. Gott var det också. Det blev oxkind med tryffelpuré för oss.
Jag var mycket lycklig över att vara ute denna kväll för det var så underbart varmt o skönt. Säkert sista sommarkvällen. Efteråt tog vi en mysig promenad till Slussen o jag tog t-banan där. Kul att se att det var massor med folk som passade på att vara ute denna sköna kväll.

Lovar bli lite aktivare på bloggen nu när sommaren är över.

8 Comments:

Blogger ~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ said...

Hejsan Ingrid!
Undrar om inte du har köpt samma kamera som Nina!? Hon har också en ny röd Canon. Jag hade sååå gärna varit med er på er lilla forumist-träff, det ser bara för härligt ut!
Ha det så jättebra,
Lydia

12:40 em  
Blogger Ingrid E said...

Lydia! Jo vi slapphänta har satsat på samma kamera. Jag var först! (Både med att tappa o köpa nytt). Vi hade mycket trevligt på Djurgården. Nästa gång måste du vara med!

12:45 em  
Blogger Anna tassar in.. said...

Prinsen..mmm så pass elegant o fint..klart du dinerar där..oxkind..ja men du så passande..prinsessan Ingrid har ju dinerat med väninnan..jag niger mig ut..ha ha..nääe men du såå trevligt.och gott..

12:56 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Inte är det så jättefint på Prinsen? Atmosfären är något speciell. God mat till helt ok pris. Mycket trevlig o god kväll.

1:35 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Så gott det ser ut, kul att hitta bra restauranger. Här har nätterna varit väldigt varma och vi äter fortfarande ute.

2:05 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Mysigt att äta ute o ändå bättre att kunna äta utomhus. Bra att du tar tillvara det sköna vädret.

10:09 em  
Blogger NinaH said...

Du gottar dig på goda restauranger du!!;-) Oxkind? Finns det en så´n- som räcker till en hel maträtt?!;-) Tänk så okunnig jag måste vara!;-)
Härliga kvällar har det varit, ja... Men denna söndagskväll lockade dock inte till utomhusätande. Kanske v upplevt de sista för detta året?...
Visst är Ixus 100 toppen?! Tar verkigen prima bilder! Jag är så nöjd med den.
Jag köpte också väska till- och extra minneskort.
Den "återfunna" ( och hämtade)- som också var bra, men inte riktigt, riktigt lika bra- har jag nu i helgen avyttrat till kollega.

1:08 fm  
Blogger Ingrid E said...

Nina! Om oxkinden verkligen är en sådan ja det vågade vi inte fråga, men gott var det.
Visst tar IXUS bra bilder! Har märkt att bilderna inomhus blir mycket bättre nu.

11:04 fm  

Skicka en kommentar

<< Home