Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

tisdag, juni 16, 2009

Tid för eftertanke

Igår var jag på begravning. Det var min närmaste granne som gått bort. Alldeles för tidigt.
Vi var de bästa grannar. Hjälpte varandra bl a fick jag mycket hjälp när jag bröt benet.
Vi hjälptes åt med Sigge L och pga det blev vi bjudna på teater o musikaler. Blommor var vårt största gemensamma intresse. Vi vattnade åt varandra när så behövdes o gav varandra växter. Portrabatten sköter jag om men Birgit klämnde lössen på rosorna och krukan ovan är hennes.
När jag ser grannfejden på TV brukar jag tänka på hur lycklig jag är som hade en underbar granne.
Det är viktigt att leva nu. Göra det man vill göra nu för man vet aldrig var morgondagen kan föra med sig. Jag är oerhört glad över att vi hann att göra så mycket och ha så trevligt tillsammans.

5 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Bra grannar är värdefulla.

11:15 fm  
Blogger Ingrid E said...

Hanne! Absolut. Det gäller att själv vara en god granne också.

11:39 fm  
Blogger NinaH said...

Ja goda grannar är guld värt! Så´na har vi också här!
Men ja- det väcker eftertanke när en nära vän går bort. Vi har alltför många som gjort det för oss de senaste åren... och alltför tidigt i deras liv. Jag bär dem med mig i tanken- nära mig & kring mig i vardagslivet. Men tungt är det att förlora vänner - det är ett som är säkert.... Samtidigt viktig påminnelse för oss alla om vår egen förgänglighet. Också ju påminnelse om hur viktigt varje stund är som vi har tillsammans!
Sänder dig en värmande kram!

12:06 em  
Blogger Anna tassar in.. said...

Mmm det är verkligen en tid när man stannar upp och tänker efter..så fint att ni haft det gott..mmm man ska vara vän med sina grannar..det kan man ha stor glädje av..

3:16 em  
Blogger Ingrid E said...

Nina! Ja goda grannar är guld. Ja det är tungt att förlora vänner, livet blir tunnare på något sätt. Viktigt att ta tillvara de goda stunderna som man har tillsammans.

Anna! Det kan vara bra att stanna upp ibland och tänka efter. Bland det som jag värderas högst är goda grannar och vänner.

4:19 em  

Skicka en kommentar

<< Home